Πριν
από λίγες εβδομάδες, η Μαρίνα Αλίμου, μία από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα και
την ανατολική Μεσόγειο παραχωρήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στην εταιρεία "Άκτωρ
Παραχωρήσεις ΑΕ" (του γνωστού ομίλου Ελλάκτωρ) για τα επόμενα 40 χρόνια. Με
τίμημα μόλις 57,5 εκατ. ευρώ, άλλη μία
«στρατηγικού χαρακτήρα επένδυση» έρχεται να εξυπηρετήσει τα σχέδια του
κεφαλαίου για το παράκτιο μέτωπο, υπονομεύοντας το περιβάλλον και τις ζωές των
κατοίκων της Αττικής.
Εκεί
που πριν ήταν μια μαρίνα για εξυπηρέτηση σκαφών, τώρα θα υψωθεί ένα ολόκληρο
τσιμεντένιο τείχος, με κτήρια ύψους 16 μ, που θα αποκλείουν τους κατοίκους από
το παραλιακό μέτωπο –ακόμη και από την θέα του. Η υπόθεση αυτής της μαρίνας είναι
ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς γίνονται οι «επενδύσεις» μέσω του
ΤΑΙΠΕΔ.
Πρώτα διαλέγουμε το «φιλέτο» και το δίνουμε στο ΤΑΙΠΕΔ: Η Μαρίνα Αλίμου ήταν
ένα από τα πιο περιζήτητα «φιλέτα» της κατηγορίας αυτής: διαθέτει 1.100 θέσεις
ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών, ενώ βρίσκεται σε μία
εξαιρετικά στρατηγική θέση του μητροπολιτικού συγκροτήματος της Αθήνας, σε μικρή
απόσταση τόσο από το λιμάνι του Πειραιά όσο και από το κέντρο της πόλης.
Κατόπιν, το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκει τον «επενδυτή. Μετά «ωριμάζει» το
ακίνητο για πώληση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πριν προχωρήσει στο ξεπούλημα, φροντίζει
να έχουν αλλάξει οι όροι δόμησης και οι χρήσεις για το συγκεκριμένο ακίνητο,
ώστε ο «επενδυτής» να φτιάξει ό,τι θέλει, κατά παράβαση κάθε άλλης πολεοδομικής
ή χωροταξικής διάταξης. Έτσι έγινε και στη Μαρίνα Αλίμου: οι όροι δόμησης «προσαρμόστηκαν»
στα σχέδια των επενδυτών! Με Προεδρικό Διάταγμα που εκδόθηκε τον περασμένο
Αύγουστο το πολεοδομικό καθεστώς της Μαρίνας Αλίμου τροποποιήθηκε ως εξής: η συνολική
επιτρεπόμενη δόμηση επεκτάθηκε σε 18.520
τ.μ. (έναντι των 9.000 τ.μ. που προέβλεπε το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα),
ενώ τα επιτρεπόμενα ύψη των υπό ανέγερση κτιρίων υπερδιπλασιάστηκαν φτάνοντας
τα 10 και 16 μέτρα. Οι γνωστές φαστ τρακ διαδικασίες δεν έλειψαν ούτε σε αυτήν
την περίπτωση, καθώς το Προεδρικό Διάταγμα άλλαξε, πριν καν εκπονηθεί σχετική
Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Εν συνεχεία, η Σύμβαση
Παραχώρησης που υπογράφηκε δίνει τη δυνατότητα στον επενδυτή να «αξιοποιήσει»
και τη χερσαία ζώνη, σε συνολική επιφάνεια που φτάνει τα 210.000 τ.μ.!
Με περισσή λοιπόν χαρά
η "Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ"
διαβεβαίωσε στην ανακοίνωσή της ότι έχει στόχο «να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες ανάπτυξης που δίδονται από το
σχετικό Προεδρικό Διάταγμα», σχεδιάζοντας την κατασκευή ξενοδοχείων, καφέ,
εστιατορίων, γραφειακών και εμπορικών χώρων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα και για
τη δημιουργία ελικοδρομίου και υδατοδρομίου για να διευκολύνεται με κάθε τρόπο
η πρόσβαση της «τουριστικής ελίτ». Τα σχέδια
της εταιρείας θα επιφέρουν δραματικές αλλαγές στο περιβάλλον, καθώς η
οικοδόμηση θα γίνει με τέτοιο τρόπο όπου θα δημιουργηθεί ένα «κτιριακό τείχος» από παραθεριστικές και ξενοδοχειακές μονάδες
και κάθε είδους τουριστικές υποδομές, το οποίο θα αποκόψει μεγάλο μέρος της
περιοχής του Αλίμου από την πρόσβαση στη θάλασσα, δημιουργώντας ένα ασφυκτικό
περιβάλλον για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.
Και βέβαια όλη αυτή η εγκατάσταση θα είναι περίκλειστη και θα
απευθύνεται μόνο στους «λίγους και εκλεκτούς» -κατάσταση που σιγά σιγά θα
επεκταθεί σε όλο το παραλιακό μέτωπο της Αττική.
Συμπληρώνοντας το master plan της Cosco για το
λιμάνι του Πειραιά, αλλά και τα σχέδια του Λάτση για το Ελληνικό, ένα ακόμη
κομμάτι του παζλ της «Αθηναϊκής Ριβιέρας» έρχεται να ολοκληρώσει την καταστροφή του παραλιακού
μετώπου της Αττικής.
Η Ελλάδα καλείται να
ακολουθήσει το αναπτυξιακό υπόδειγμα των της Ισπανίας, της Γαλλίας και της
δυτικής Ιταλίας που θέλει το μεγαλύτερο μέρος των ακτών της Μεσογείου να έχει χτιστεί έως το 2025 δημιουργώντας το
λεγόμενο “μεσογειακό τείχος”, ένα
τσιμεντένιο τείχος από ξενοδοχειακές μονάδες, περίκλειστες κοινότητες, γήπεδα
γκολφ και κάθε είδους τουριστικές υποδομές, όπως αυτοκινητόδρομοι, μαρίνες και
αεροδρόμια. Την ίδια στιγμή, οι κάτοικοι
των γύρω περιοχών και συνολικά ο λαός της Αθήνας – θα αποκλείεται από τη
θάλασσα και θα καλείται να μετατραπεί σε παρίες και υπηρετικό προσωπικό των
«κοτεράδων».
Δεν έχει
ανακοινωθεί ακόμη από πού θα χρηματοδοτηθεί και αυτή η «ιδιωτική» επένδυση,
αλλά δε θα μας προκαλέσει καμία εντύπωση αν και για αυτήν την επένδυση βρεθεί η
Περιφέρεια Αττικής να δίνει χρήματα.... Μετά τα 113.900.000 ευρώ που χαρίζει
στην COSCO για να χτίσει τις δύο φαραωνικές προβλήτες για τα κρουαζιερόπλοια,
είμαστε βέβαιοι πως είτε με Σγουρό-Πατούλη είτε με Δούρου, τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών θα συνεχίζουν
να διατίθενται για την εξυπηρέτηση των όποιων έργων απαιτούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες-
επενδυτές του παραλιακού μετώπου, ενώ τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις του
δημοσίου πλούτου θα αποπληρώνουν το ληστρικό χρέος!
Απέναντι σε όλα αυτά, η μόνη λύση
είναι να ενισχύσουμε τις κινητοποιήσεις των κατοίκων, αλλά και τη φωνή της
αντικαπιταλιστικής Αριστεράς μέσα κι έξω από το Περιφερειακό Συμβούλιο! Για να
αποτρέψουμε την εξάπλωση των «τσιμεντένιων τειχών» στις παραλίες μας. Για να
μπορέσουμε να έχουμε ζωή στην Αττική!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.