Αναρτούμε κέιμενου του συναγωνιστή Γ. Αφ. για το θέμα της μόλυνσης στον Αργωσαρωνικό και την απορρύπανση
1.
Η
ακτογραμμή στην οποία αναφέρεται το κείμενο αφορά την περιοχή από την Πειραϊκή
μέχρι το Καβούρι (Βουλιαγμένη). Το μήκος της ακτογραμμής είναι 34.000μέτρα. Η
ακτογραμμή στην οποία αναφερόμαστε έχει πληγεί σε όλο το μήκος της, πλην των μαρίνων
που σφραγίστηκαν σχετικά έγκαιρα.
2.
Το
μαζούτ είναι καρκινογόνο γιατί περιέχει βενζόλιο.
3.
Δεν
έχουμε την πραγματική εικόνα της ποσότητας του μαζούτ που διέφυγε στη θάλασσα
από το Αγία Ζώνη 2. Μέχρι και το πλοίο που αντλούσε (μέχρι χθες 20/9/2017) τα εγκλωβισμένα
καύσιμα στο βυθισμένο πλοίο ήταν πλοίο ΚΛΕΦΤΗΣ. Η πληροφορία ότι το Άγια Ζώνη 2
είχε 2.500χιλιάδες τόνους πετρέλαιο δεν ισχύει.
4.
Δεν
γνωρίζουμε τι συμβαίνει με την επιχείρηση άντλησης του πετρελαίου από τη
θάλασσα. Κάθε μέρα επιχειρούσαν στη θάλασσα ΜΟΝΟ 6-7 αντιρρυπαντικά πλοιάρια.
Αριθμός αστείος για μια επιχείρηση σε θάλασσα πυκνοκατοικημένη.
5.
Δεν
γνωρίζουμε αν χρησιμοποίησαν απορρυπαντικά για τη διάλυση πετρελαιοκηλίδων στην
επιφάνεια της θάλασσας. Τα περισσότερα απορρυπαντικά είναι σαν το DDT, https://www.youtube.com/watch?v=IKrHJQH31PA
.
Είναι και αλήθεια, είναι και ζήτημα «πατριωτικό» πως το μόνο οικολογικό απορρυπαντικό είναι ελληνικής ανακαλύψεως από το ΤΕΙ Πειραιά το, http://www.cleanmag.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%82/ .
Είναι και αλήθεια, είναι και ζήτημα «πατριωτικό» πως το μόνο οικολογικό απορρυπαντικό είναι ελληνικής ανακαλύψεως από το ΤΕΙ Πειραιά το, http://www.cleanmag.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%82/ .
6.
Ο
βασιλιάς άνεμος που φυσά δαιμονισμένα από χθες 20/9/2017 στις 6μμ και συνεχίζει
ενισχυμένος μέχρι και τη στιγμή που γράφεται το κείμενο 21/9/2017, 11μμ, μπορεί
να απομακρύνει υπολείμματα πετρελαιοκηλίδων που δεν έχουν βγει στις ακρογιαλιές.
Φυσικά θα τις οδηγήσει σε Πελοπόννησο και νησιά Αιγαίου.
7.
Από
τα 34.000μέτρα ακτογραμμής τα 27.000μέτρα είναι βραχώδης ακρογιαλιές και
λιμενοβραχίονες. Σε αυτά τα 27.000μ ακτογραμμής δεν έχει γίνει καμία εργασία
απορρύπανσης από το μαζούτ. Οι εργασίες των συνεργείων περιορίζονται
αποκλειστικά σε αμμώδης παραλίες που είναι ένα μικρό ποσοστό το συνολικού
μεγέθους της μόλυνσης. Στο τέλος οι αμμώδης παραλίες θα μπαζωθούν και για
χρόνια θα ξερνούν κηλίδες πίσσας. Σήμερα ακούσαμε πως θα υλοποιηθούν εργασίες καθαρισμού των βράχων
(κλπ σκληρών επιφανειών) σε δεύτερη φάση.
8.
Η
ΑΝΤΛΗΣΗ ΜΑΖΟΥΤ από τη θάλασσα πρέπει να συνεχιστεί (πολύ πιο εντατικά) με
στόχευση πλέον την άντληση μαζούτ και από τον βυθό. ΔΥΣΤΥΧΩΣ 10 μέρες μετά από
το ατύχημα και με τις ζεστές νοτισμένες προηγούμενες μέρες, μέρος του μαζούτ
στη θάλασσα έχει εξατμιστεί και μέρος αυτού έχει αρχίσει να βυθίζεται με
τρομακτικές για το οικοσύστημα του βυθού συνέπειες.
9.
Το
μαζούτ που είναι ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟ ΣΤΑ ΒΡΑΧΙΑ και σε λοιπές σκληρές επιφάνειες που
καλύπτουν τα 26000μέτρα από τα 34000μέτρα ακτογραμμής που εξετάζουμε, είναι
πολλαπλάσιο από όσο έχουν σήμερα μαζέψει.
10.
Για
την απορρύπανση των σκληρών επιφανειών (όπως στη δική μας τραγικά τραυματισμένη
περίπτωση) χρησιμοποιούνται τεχνικές αμμοβολής στα φυσικά πετρώματα όμοιες με
αυτές που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό της φυσικής πέτρας στα σπίτια.
Κρίσιμο σημείο σε αυτές τις τεχνικές
καθαριότητας είναι η ΑΜΕΣΗ απομάκρυνση των υλικών που αποξαίνονται από την
επέμβαση της αμμοβολής. Είναι ΠΟΛΥ ΤΟΞΙΚΑ και πρέπει να απομακρύνονται με την
εμφάνιση τους. Στην περίπτωση μας πρέπει να προβλεφθεί και η άμεση άντληση των
υπολειμμάτων που σίγουρα θα πέφτουν στο νερό. Η καθαριότητα πρέπει να είναι ολοκληρωτική
και στο σύνολο των σκληρών επιφανειών. Με σωστή επίβλεψη μπορούμε να πούμε ότι
παραδίδεται πίσω στο περιβάλλον ένα 80-90% της ακτογραμμής. ΆΛΛΗ ΤΕΧΝΙΚΗ
ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
ΛΙΒΑΝΟΣ 2006
11.
Όπως
αναφέραμε το έργο καθαρισμού των σκληρών επιφανειών είναι μήκους ακτογραμμής 26.000μέτρων.
Θεωρώντας ότι πολλαπλασιάζοντας με το 5 ως ύψος της πληγείσας ακτογραμμής,
μπορούμε να θεωρήσουμε πως έχουμε ένα έργο καθαρισμού επιφάνειας (μήκος*ύψος)
26000*5=130.000τετραγωνικών μέτρων. Βάση των 130.000τμ και των τρεχουσών τιμών
στην αγορά εργασία στο χώρο των αμμοβολών και της καθαριότητα (άλλωστε τμήμα
της τεχνικής της αμμοβολής είναι και η καθαριότητα στο χώρο επέμβασης) αλλά και
του βαθμού δυσκολίας των περιοχών επέμβασης, το συγκεκριμένο έργο είναι αδύνατο
να περάσει τα 5 με 6 εκατομμύρια ευρώ. Πολλά, δε νομίζω για τη σημασία ενός
τέτοιου έργου. Για σκεφτείτε πως στην Ν Σμύρνη διαθέτουν 3.800.000για να
αλλάξουν πλακάκια και άσφαλτο σε 200μέτρα δρόμο. Λεφτά έχουν.
12.
ΣΤΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΕΛΛΕΙΤΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ ΔΙΧΩΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ. Μπροστάρης ο δήμαρχος τσιράκι
του Λάτση. Τους συμφέρει η καταστροφή των παραλιών στον Άγιο Κοσμά, για το
έγκλημα που ετοιμάζουν στο Ελληνικό.
Η φωτογραφία σημερινή 21/9/2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.