Στις πρωτόγνωρες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στη χώρα ολόκληρη και ιδιαίτερα στην Αττική που συγκεντρώνει το 50% σχεδόν όλων των οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων, είναι ανάγκη να σταθούμε με σοβαρότητα στις ανάγκες που δημιουργούνται με βάση και τις εξελίξεις.
Η απομόνωση των παιδιών στα σπίτια, είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση που δημιουργεί ερωτήματα και ανασφάλειες και πολύπλευρα προβλήματα. Οι γονείς χρειάζονται πληροφόρηση και έμπρακτη στήριξη άμεσα. Πριν καλά- καλά κλείσουν τα σχολεία λόγω του Κορονοϊού η περιφέρεια Αττικής ανάμεσα στα άλλα ανακοίνωσε και πρόγραμμα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα παιδιά του δημοτικού και του Γυμνασίου κάλεσε ιδιωτικές εταιρείες να προσφέρουν κατ οίκον και εξ αποστάσεως υπηρεσίες και τις οικογένειες και τους μαθητές να κάνουν δηλώσεις συμμετοχής. Στους συμμετέχοντες-εθελοντές συμμετέχουν ιδιωτικές εταιρείες, που διαθέτουν εκπαιδευτικά πακέτα έναντι αμοιβής με μόνο κριτήριο ότι αυτοπροτείνονται και προσφέρουν για κάποιο χρονικό διάστημα δωρεάν τις υπηρεσίες τους (αδιευκρίνιστο για πόσο).
Τεράστια είναι τα ζητήματα που προκύπτουν από την πρωτοβουλία του Πατούλη.
1. Πριν απ όλα, τι δουλειά έχει ο περιφερειάρχης και η περιφέρεια Αττικής να εξαγγείλει πρόγραμμα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των παιδιών ; σε ανακοίνωσή του μάλιστα ο περιφερειάρχης εξαγγέλλει την παροχή υπηρεσιών σε όλη τη χώρα!!!! Κάτι τέτοιο εμπίπτει αποκλειστικά στις αρμοδιότητες του Υπ. Παιδείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας και όχι της περιφέρειας ή των δήμων. Ο περιφερειάρχης ούτε για τα προσχήματα δεν ήρθε σε επαφή με την εκπαιδευτική κοινότητα και το Υπ. Παιδείας.
Ως γνήσιος ταγός της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ευαγγελίζεται πως η εκπαιδευτική πολιτική συνολικά - και όχι μόνο η διαχείριση των πιστώσεων που διατίθενται για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων και την εξασφάλιση επαρκούς υλικοτεχνικής υποδομής - να περνά στις περιφέρειες και δήμους δράττει της ευκαιρίας για αυθαίρετη υλοποίηση.
2. Ποιος αποφάσισε και πότε το συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο μάλιστα εμφανίζεται ως πρόγραμμα της περιφέρειας Αττικής χωρίς ποτέ να τεθεί ούτε ως απλή ενημέρωση πόσο μάλλον ως πρόταση για απόφαση στους περιφερειακούς συμβούλους. Γι άλλο ένα ζήτημα ο περιφερειάρχης αγνοεί παντελώς το περιφερειακό συμβούλιο και λειτουργεί ως περιφερειάρχης Βοναπάρτης.
Σε μια πολύ σοβαρή και πρωτόγνωρη κατάσταση με απροσδιόριστη διάρκεια η εκπαίδευση των παιδιών δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ευκαιριακά, με αποφάσεις «στο πόδι», για τους επικοινωνιακούς σκοπούς και την προσωπική προβολή του Πατούλη και ουσιαστικά να παραχωρείται σε κάθε είδους ιδιώτη και εταιρεία.
3. Γιατί κατέφυγε στην προώθηση των ιδιωτικών εταιρειών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση όταν υπάρχει ηλεκτρονικά όλο το εκπαιδευτικό υλικό πάνω στην ύλη του σχολείου στο Υπ. Παιδείας ; Ποιος έλεγξε τις εταιρείες που προσφέρονται, για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που ισχυρίζονται ότι προσφέρουν ; Ποιος είναι ο σχεδιασμός, το μαθησιακό υλικό ; Μπορεί να γίνει εκπαίδευση χωρίς τη γνώση των διδασκόντων και των μαθητών ; Τι θα γίνει με τα παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση σε Η/Υ και στο διαδίκτυο ; πως θα διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών σ΄ αυτή τη διαδικασία;
Ο ρόλος του περιφερειάρχη δεν είναι να «προμοτάρει» τις ιδιωτικές εταιρείες και να στέλνει μαζικά πελατεία σε εταιρείες διευρύνοντας το πελατολόγιό της με την αιγίδα της περιφέρειας αλλά να καλύπτει τις ανάγκες όλων τον πολιτών για τις οποίες όφειλε κατά προτεραιότητα να πάρει πρωτοβουλίες και άμεσα οικονομικά μέτρα.
Ο περιφερειάρχης που τρέχει να βοηθήσει τις ιδιωτικές εταιρείες και στο χώρο της εκπαίδευσης δεν σκέφτηκε καμία πρωτοβουλία για :
• Τα σχολικά γεύματα που διακόπηκαν και στήριζαν πολλές φτωχές οικογένειες.
• Άμεσα μέτρα πρόνοιας και στήριξης των οικογενειών που πλήττονται από τις απολύσεις, περικοπές μισθών, διαθεσιμότητες και άλλα μέτρα που ήδη εκδηλώνονται από την εργοδοσία σε βάρος των εργαζόμενων με αφορμή τα μέτρα για τον κορονοιό.
• Μέτρα για τη βελτίωση στις συνθήκες ζωής και υγιεινής για τις φτωχές οικογένειες και για τα προσφυγόπουλα και τις οικογένειές τους ιδιαίτερα αναγκαίες στις σημερινές συνθήκες.
• Παροχή υγειονομικού υλικού (αντισηπτικά, μάσκες κλπ) που λείπουν και γίνονται αντικείμενο αισχροκέρδειας από ιδιωτικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τον κόσμο αυτές τις δύσκολες ώρες.
• Την ενίσχυση του δοκιμαζόμενου δημόσιου συστήματος υγείας που αποδεικνύεται το μόνο που μπορεί ο κόσμος να προσβλέπει σε ουσιαστική στήριξη και είναι τραυματισμένο από τις μνημονιακές περικοπές όλων των κυβερνήσεων και τις σκανδαλώδεις ενισχύσεις των ιδιωτικών εταιρειών υγείας (ΣΔΙΤ κλπ) που τώρα στέλνουν όλα τα σοβαρό περιστατικά στα δημόσια νοσοκομεία.
Πολύ ευρύτερα το θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που εμπλέκεται η περιφέρεια Αττικής είναι κρίσιμης πολιτικής σημασίας όταν υπάρχουν προτάσεις, στις ΗΠΑ υλοποιείται εδώ και χρόνια, για ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και μέσω της αντικατάστασης του σχολείου με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η εκπαίδευση των παιδιών είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται στο πόδι με επικοινωνιακά τρυκ που ανοίγουν νέους πολύ επικίνδυνους δρόμους ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει ολοκληρωμένα, με όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις, να αντιμετωπίσει την πρωτόγνωρη κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε.
Η απομόνωση των παιδιών στα σπίτια, είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση που δημιουργεί ερωτήματα και ανασφάλειες και πολύπλευρα προβλήματα. Οι γονείς χρειάζονται πληροφόρηση και έμπρακτη στήριξη άμεσα. Πριν καλά- καλά κλείσουν τα σχολεία λόγω του Κορονοϊού η περιφέρεια Αττικής ανάμεσα στα άλλα ανακοίνωσε και πρόγραμμα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα παιδιά του δημοτικού και του Γυμνασίου κάλεσε ιδιωτικές εταιρείες να προσφέρουν κατ οίκον και εξ αποστάσεως υπηρεσίες και τις οικογένειες και τους μαθητές να κάνουν δηλώσεις συμμετοχής. Στους συμμετέχοντες-εθελοντές συμμετέχουν ιδιωτικές εταιρείες, που διαθέτουν εκπαιδευτικά πακέτα έναντι αμοιβής με μόνο κριτήριο ότι αυτοπροτείνονται και προσφέρουν για κάποιο χρονικό διάστημα δωρεάν τις υπηρεσίες τους (αδιευκρίνιστο για πόσο).
Τεράστια είναι τα ζητήματα που προκύπτουν από την πρωτοβουλία του Πατούλη.
1. Πριν απ όλα, τι δουλειά έχει ο περιφερειάρχης και η περιφέρεια Αττικής να εξαγγείλει πρόγραμμα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των παιδιών ; σε ανακοίνωσή του μάλιστα ο περιφερειάρχης εξαγγέλλει την παροχή υπηρεσιών σε όλη τη χώρα!!!! Κάτι τέτοιο εμπίπτει αποκλειστικά στις αρμοδιότητες του Υπ. Παιδείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας και όχι της περιφέρειας ή των δήμων. Ο περιφερειάρχης ούτε για τα προσχήματα δεν ήρθε σε επαφή με την εκπαιδευτική κοινότητα και το Υπ. Παιδείας.
Ως γνήσιος ταγός της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ευαγγελίζεται πως η εκπαιδευτική πολιτική συνολικά - και όχι μόνο η διαχείριση των πιστώσεων που διατίθενται για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων και την εξασφάλιση επαρκούς υλικοτεχνικής υποδομής - να περνά στις περιφέρειες και δήμους δράττει της ευκαιρίας για αυθαίρετη υλοποίηση.
2. Ποιος αποφάσισε και πότε το συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο μάλιστα εμφανίζεται ως πρόγραμμα της περιφέρειας Αττικής χωρίς ποτέ να τεθεί ούτε ως απλή ενημέρωση πόσο μάλλον ως πρόταση για απόφαση στους περιφερειακούς συμβούλους. Γι άλλο ένα ζήτημα ο περιφερειάρχης αγνοεί παντελώς το περιφερειακό συμβούλιο και λειτουργεί ως περιφερειάρχης Βοναπάρτης.
Σε μια πολύ σοβαρή και πρωτόγνωρη κατάσταση με απροσδιόριστη διάρκεια η εκπαίδευση των παιδιών δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ευκαιριακά, με αποφάσεις «στο πόδι», για τους επικοινωνιακούς σκοπούς και την προσωπική προβολή του Πατούλη και ουσιαστικά να παραχωρείται σε κάθε είδους ιδιώτη και εταιρεία.
3. Γιατί κατέφυγε στην προώθηση των ιδιωτικών εταιρειών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση όταν υπάρχει ηλεκτρονικά όλο το εκπαιδευτικό υλικό πάνω στην ύλη του σχολείου στο Υπ. Παιδείας ; Ποιος έλεγξε τις εταιρείες που προσφέρονται, για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που ισχυρίζονται ότι προσφέρουν ; Ποιος είναι ο σχεδιασμός, το μαθησιακό υλικό ; Μπορεί να γίνει εκπαίδευση χωρίς τη γνώση των διδασκόντων και των μαθητών ; Τι θα γίνει με τα παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση σε Η/Υ και στο διαδίκτυο ; πως θα διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών σ΄ αυτή τη διαδικασία;
Ο ρόλος του περιφερειάρχη δεν είναι να «προμοτάρει» τις ιδιωτικές εταιρείες και να στέλνει μαζικά πελατεία σε εταιρείες διευρύνοντας το πελατολόγιό της με την αιγίδα της περιφέρειας αλλά να καλύπτει τις ανάγκες όλων τον πολιτών για τις οποίες όφειλε κατά προτεραιότητα να πάρει πρωτοβουλίες και άμεσα οικονομικά μέτρα.
Ο περιφερειάρχης που τρέχει να βοηθήσει τις ιδιωτικές εταιρείες και στο χώρο της εκπαίδευσης δεν σκέφτηκε καμία πρωτοβουλία για :
• Τα σχολικά γεύματα που διακόπηκαν και στήριζαν πολλές φτωχές οικογένειες.
• Άμεσα μέτρα πρόνοιας και στήριξης των οικογενειών που πλήττονται από τις απολύσεις, περικοπές μισθών, διαθεσιμότητες και άλλα μέτρα που ήδη εκδηλώνονται από την εργοδοσία σε βάρος των εργαζόμενων με αφορμή τα μέτρα για τον κορονοιό.
• Μέτρα για τη βελτίωση στις συνθήκες ζωής και υγιεινής για τις φτωχές οικογένειες και για τα προσφυγόπουλα και τις οικογένειές τους ιδιαίτερα αναγκαίες στις σημερινές συνθήκες.
• Παροχή υγειονομικού υλικού (αντισηπτικά, μάσκες κλπ) που λείπουν και γίνονται αντικείμενο αισχροκέρδειας από ιδιωτικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τον κόσμο αυτές τις δύσκολες ώρες.
• Την ενίσχυση του δοκιμαζόμενου δημόσιου συστήματος υγείας που αποδεικνύεται το μόνο που μπορεί ο κόσμος να προσβλέπει σε ουσιαστική στήριξη και είναι τραυματισμένο από τις μνημονιακές περικοπές όλων των κυβερνήσεων και τις σκανδαλώδεις ενισχύσεις των ιδιωτικών εταιρειών υγείας (ΣΔΙΤ κλπ) που τώρα στέλνουν όλα τα σοβαρό περιστατικά στα δημόσια νοσοκομεία.
Πολύ ευρύτερα το θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που εμπλέκεται η περιφέρεια Αττικής είναι κρίσιμης πολιτικής σημασίας όταν υπάρχουν προτάσεις, στις ΗΠΑ υλοποιείται εδώ και χρόνια, για ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και μέσω της αντικατάστασης του σχολείου με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η εκπαίδευση των παιδιών είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται στο πόδι με επικοινωνιακά τρυκ που ανοίγουν νέους πολύ επικίνδυνους δρόμους ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει ολοκληρωμένα, με όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις, να αντιμετωπίσει την πρωτόγνωρη κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε.
16/3/2020
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.