Επερώτηση για την σύναψη σύμβασης της Περιφέρειας Αττικής με την αμαρτωλή Siemens κατέθεσε η Αντικαπιταλιστική Ανατροπη στην Αττική, μετά και τις αποκαλύψεις του περιοδικού UNFOLLOW για τις διαδικασίες που έλαβαν χώρα απο τον Σεπτέμβριο που ανέλαβε η Ρ. Δούρου ως τον Ιούνιο που κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός.
Η Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική ζητά να απαντήσει η Ρ. Δούρου στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο:
1. Γιατί δεν ακυρώθηκε ο διαγωνισμός την
1η Σεπτεμβρίου 2014, οπότε και ανέλαβε την διοίκηση της Περιφέρειας
Αττικής;
2. Είναι απαραίτητη η ύπαρξη και
λειτουργία των 217 καμερών στους δρόμους της Αθήνας, την εγκατάσταση και τη
λειτουργία των οποίων ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταγγείλει το 2004 γιατί με την
δικαιολογία του ελέγχου της κυκλοφορίας στην πραγματικότητα εισάγουν την
παρακολούθηση των πολιτών. Κι αν ναι, γιατί;
3. Πώς δικαιολογείται ότι στο Δελτίο
Τύπου στις 8/6 η Περιφέρεια Αττικής αναφέρεται ψευδώς σε «πολύμηνο κυκλοφοριακό χάος με αποτέλεσμα να απειλούνται ζωές
πολιτών στους δρόμους», υπονοώντας ότι θα υπάρξει πρόβλημα στα φανάρια αν δεν
προχωρήσει ο διαγωνισμός και η κατακύρωση του έργου στη Siemens, ενώ από τα ως άνω αναφερόμενα, αλλά ακόμη και από τα
πρακτικά της Οικονομικής Επιτροπής, δεν συνάγεται ούτε σχέση του εν λόγω
διαγωνισμού με τη συντήρηση ή την προμήθεια φωτεινών σηματοδοτών, ούτε
προκύπτει κάποιος κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές;
4. Κατανοεί η Περιφερειάρχης το ηθικό
και πολιτικό πρόβλημα να συνεχίζει η μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας να
αναθέτει έργα στη Siemens την ώρα που
αναψηλαφείται από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ο φάκελος για τις αναθέσεις
έργων του δημοσίου στην αμαρτωλή εταιρεία, καθώς και ο εξωδικαστικός
συμβιβασμός που ζημίωσε το ελληνικό δημόσιο κατά 2,5 εκ. ευρώ; Θεωρεί ότι
τέτοιες ενέργειες συμβάλλουν στην πάταξη της διαφθοράς και την τιμωρία όσων ενεπλάκησαν
στις μίζες της Siemens;
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της επερώτησης:
ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ
ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
7/7/2015
ΠΡΟΣ: 1. Περιφερειάρχη Αττικής κα Ρ. Δούρου
ΚΟΙΝ: 1. Τον Πρόεδρο
του Περιφερειακού Συμβουλίου κο Θ. Σχινά
2.
Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών κο Χ. Καραμάνο
ΘΕΜΑ: Σχετικά με τις αποκαλύψεις του περιοδικού UNFOLLOW για τη διαδικασία σύναψης σύμβασης της
Περιφέρειας Αττικής με την αμαρτωλή Siemens
Επερώτηση με βάση την παράγραφο 2 του άρθρου 16 του Κανονισμού (ΦΕΚ
1497/Β/17-6-2011) και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Επερώτηση
Στις 9/6/2015 αναρτήθηκε στη Διαύγεια η
ορθή επανάληψη της απόφασης 1225/2015 της Οικονομικής Επιτροπής (ΑΔΑ 7ΒΦΑ7Λ7-334),
με την οποία ολοκληρώθηκε ο διαγωνισµός παροχής υπηρεσιών «ΣΗΜ-03/14: Συντήρηση
εξοπλισµού Συστήµατος ∆ιαχείρισης Κυκλοφορίας και λειτουργία Κ.∆.Κ.», που είχε
ξεκινήσει από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, και κατακυρώθηκε οριστικά από
την παρούσα Περιφερειακή Αρχή στην εταιρεία «Siemens
A.E.», µε τελική δαπάνη 3.544.199,99 € µε Φ.Π.Α.
Λίγες μέρες πριν, στην Επιτροπή Θεσμών
και Διαφάνειας της Βουλής, στην ακρόαση για τον φάκελο της Siemens, ο κος Βαλυράκης, πρόεδρος της
προηγούμενης εξεταστικής Επιτροπής για το θέμα, δήλωνε: «Είχαμε τεκμηριώσει ως επιτροπή
ότι ένα κομμάτι της Siemens λειτουργεί ως εγκληματική οργάνωση και μάλιστα
είχαμε τεκμηριώσει ότι το 10% του χρήματος από τις δουλειές της στην Ελλάδα,
πήγαιναν σε μαύρο χρήμα και συγκεκριμένα σε πολιτικό προσωπικό. Είχαμε επίσης
τεκμηριώσει ότι το 8% πήγαινε σε φυσικά πρόσωπα και το 2% σε πολιτικά κόμματα.» Ταυτόχρονα, η Πρόεδρος της Βουλής Ζ. Κωνσταντοπούλου
δήλωνε ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός του ελληνικού δημοσίου με τη Siemens είναι «άκυρος» και
ότι χρειάζεται εξέταση των όρων του, ενώ στις 11/6/2015 ακύρωσε
προγραμματισμένη προμήθεια συσκευών Siemens στη Βουλή, ενόσω
είναι σε εξέλιξη η επανεξέταση της υπόθεσης στην Επιτροπή Θεσμών και
Διαφάνειας, δηλώνοντας: «Η απόφαση ανακλήθηκε, αλλά θα ερευνηθεί ποιοι είναι αυτοί που
υπονομεύουν τη μάχη του Κοινοβουλίου κατά της διαφθοράς».
Στα δημοσιεύματα
που στηλίτευσαν την στάση της Περιφέρειας Αττικής σχετικά με την Siemens (η οποία
έτυχε αντικείμενο σχολιασμού από βουλευτές της αντιπολίτευσης και εντός της
Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής), η Περιφέρεια εξέδωσε Δελτίο Τύπου (8/6/2015)
σύμφωνα με το οποίο «Η Περιφερειακή αρχή παρέλαβε σε προχωρημένο στάδιο τη
διαδικασία διαγωνισμού. Τυχόν ακύρωσή της θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα
στην απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας του συστήματος διαχείρισης της
κυκλοφορίας» και ότι από τυχόν ακύρωση του διαγωνισμού θα «δημιουργείτο πολύμηνο
κυκλοφοριακό χάος με αποτέλεσμα να απειλούνται ζωές πολιτών στους δρόμους».
Βέβαια, από τον Σεπτέμβριο 2014 ως τον Ιούνιο 2015 πολλά θα μπορούσαν να έχουν
γίνει διαφορετικά…
Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού UNFOLLOW που κυκλοφόρησε στις 3/7/2015, και στο
ρεπορτάζ του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου «Η
Ρένα Δούρου και η αμαρτωλή Siemens»
αναφέρονται αναλυτικά οι διαδικασίες -τόσο οι εμφανείς, όσο και οι αφανείς,
σύμφωνα με το ρεπορτάζ- που οδήγησαν στην κατακύρωση της σύμβασης στη Siemens,
από τις 26 Σεπτεμβρίου 2014 ως τις 8 Ιουνίου 2015.
Εξαιρετικής σημασίας είναι η αποκάλυψη ότι τόσο υπηρεσίες της Περιφέρειας
Αττικής, όσο και η ίδια η Siemens σε έγγραφά τους
δηλώνουν ότι η λειτουργία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας δεν σχετίζεται με
τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών (φαναριών), καταρρίπτοντας τον
ισχυρισμό ότι με την ακύρωσή της θα «δημιουργείτο πολύμηνο κυκλοφοριακό χάος με αποτέλεσμα να
απειλούνται ζωές πολιτών στους δρόμους.» (από το
ίδιο Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Αττικής 8/6/2015). Το ρεπορτάζ αναφέρεται σε:
1. έγγραφο της ΔΚΕΣΟ με ημερομηνία 6/5/2015, 2. έγγραφη απάντηση της εταιρείας Huber και 3. έγγραφη απάντηση της εταιρείας Siemens (13/5/2015), με βάση τα οποία η λειτουργία του Κέντρου
Φωτεινής Σηματοδότησης και η λειτουργία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας είναι ανεξάρτητες η μία από την άλλη.
Το ίδιο
λέει και η κοινή λογική, αφού το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας αφορά τις 217 κάμερες
που εγκαταστάθηκαν στην Αττική και ξεκίνησαν να λειτουργούν τον Ιούλιο 2004, με
αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες -ενέργεια που τότε ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταγγείλει ως
ένταση της παρακολούθησης της ζωής των πολιτών.
Σε σχέση
με την κυκλοφορία, η τυπική δουλειά του Κέντρου αυτού είναι «να επιβλέπει
συνεχώς τις κυκλοφοριακές συνθήκες στους κεντρικούς δρόµους της Αττικής,
λαµβάνονται µέτρα για την αντιµετώπιση έκτακτων συµβάντων (ατυχήµατα,
ακινητοποίηση οχηµάτων, έργα στο δρόµο, εκδηλώσεις, κ.λ.π.) που δηµιουργούν
προβλήµατα στην κυκλοφορία, ενώ παράλληλα να ενηµερώνονται οι οδηγοί σχετικά µε
τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες».
Για τους φωτεινούς σηματοδότες η αρμοδιότητά του συνίσταται μόνο στην «εκπόνηση προγραµµάτων φωτεινής
σηµατοδότησης καθώς και τον έλεγχο της αποδοτικότητας εφαρµογής τους στο οδικό
δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής»
Αντιθέτως,
η προμήθεια, συντήρηση και η εποπτεία των φωτεινών σηματοδοτών (φαναριών) δεν
είναι στην αρμοδιότητα του Κέντρου Διαχείρισης
Κυκλοφορίας, εξ ου και ήταν αντικείμενο άλλου διαγωνισμού.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η Περιφερειάρχης Αττικής:
1. Γιατί δεν ακυρώθηκε ο διαγωνισμός την
1η Σεπτεμβρίου 2014, οπότε και ανέλαβε την διοίκηση της Περιφέρειας
Αττικής;
2. Είναι απαραίτητη η ύπαρξη και
λειτουργία των 217 καμερών στους δρόμους της Αθήνας, την εγκατάσταση και τη
λειτουργία των οποίων ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταγγείλει το 2004 γιατί με την
δικαιολογία του ελέγχου της κυκλοφορίας στην πραγματικότητα εισάγουν την
παρακολούθηση των πολιτών. Κι αν ναι, γιατί;
3. Πώς δικαιολογείται ότι στο Δελτίο
Τύπου στις 8/6 η Περιφέρεια Αττικής αναφέρεται ψευδώς σε «πολύμηνο κυκλοφοριακό χάος με αποτέλεσμα να απειλούνται ζωές
πολιτών στους δρόμους», υπονοώντας ότι θα υπάρξει πρόβλημα στα φανάρια αν δεν
προχωρήσει ο διαγωνισμός και η κατακύρωση του έργου στη Siemens, ενώ από τα ως άνω αναφερόμενα, αλλά ακόμη και από τα
πρακτικά της Οικονομικής Επιτροπής, δεν συνάγεται ούτε σχέση του εν λόγω
διαγωνισμού με τη συντήρηση ή την προμήθεια φωτεινών σηματοδοτών, ούτε
προκύπτει κάποιος κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές;
4. Κατανοεί η Περιφερειάρχης το ηθικό
και πολιτικό πρόβλημα να συνεχίζει η μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας να
αναθέτει έργα στη Siemens την ώρα που
αναψηλαφείται από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ο φάκελος για τις αναθέσεις
έργων του δημοσίου στην αμαρτωλή εταιρεία, καθώς και ο εξωδικαστικός
συμβιβασμός που ζημίωσε το ελληνικό δημόσιο κατά 2,5 εκ. ευρώ; Θεωρεί ότι
τέτοιες ενέργειες συμβάλλουν στην πάταξη της διαφθοράς και την τιμωρία όσων ενεπλάκησαν
στις μίζες της Siemens;
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Αιτούμαι να κατατεθούν τα παρακάτω έγγραφα από το φάκελο της υπόθεσης:
-Η εισήγηση της Διεύθυνσης Δ9 της
Περιφέρειας Αττικής σχετικά με τη σχέση του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας και
των Φωτεινών Σηματοδοτών
-Το
έγγραφο της ΔΚΕΣΟ της περιφέρειας Αττικής με ημερομηνία 6/5/2015
-Η
έγγραφη απάντηση της εταιρείας Huber σχετικά με τη σχέση
του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας και των Φωτεινών Σηματοδοτών
-Η
έγγραφη απάντηση της εταιρείας Siemens (13/5/2015),
σχετικά με τη σχέση του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας και των Φωτεινών
Σηματοδοτών
Η επερώτηση οφείλει να εισαχθεί στο
επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, όπως ο Κανονισμός ορίζει (άρθρο 16): «2. Κάθε
σύμβουλος έχει δικαίωμα να καταθέτει γραπτώς επερωτήσεις για τις περιφερειακές
υποθέσεις. Επί των επερωτήσεων απαντά ο περιφερειάρχης ή οι αντιπεριφερειάρχες
στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, πριν από την
συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, εφόσον η επερώτηση κατατέθηκε 8
ημέρες πριν από τη συνεδρίαση».
Με εκτίμηση
Για την Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική
Δέσποινα Κουτσούμπα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.