3 Μαΐου 2020

Αίτημα Προ Ημερησίας Διάταξης από τους περιφερειακούς συμβούλους της Αντικαπιταλιστικής Ανατροπής στην Αττική για το περιβαλλοντοκτόνο νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Όλες - οι στη κινητοποίηση στις 4/5 στη Βουλή στις 6μμ


https://aastinathinahome.files.wordpress.com/2020/04/athens_aposyre_to_mon.jpg?w=662



Προς
 τον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου
κ. Χρήστο Θεοδωρόπουλο

Κοινοποίηση:
περιφερειάρχη Αττικής
κ. Γεώργιο Πατούλη
τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου

Αίτημα για ΠΗΔ θέμα στη συνεδρίαση 4/5/2020:  
Το περιβαλλοντοκτόνο νομοσχέδιο Χατζηδάκη που προχωράει εν μέσω πανδημίας για ψήφιση στη Βουλή και έκδοση ψηφίσματος για την απόσυρσή του. Επισημάνσεις που αφορούν αρμοδιότητες της περιφέρειας και τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Η ΑΑΑ από την πρώτη στιγμή που βγήκε σε διαβούλευση το νομοσχέδιο Χατζηδάκη με ειδική ανακοίνωση (την οποία ανάμεσα στα άλλα κοινοποιήσαμε και σε όλους τους περιφερειακούς συμβούλους) το χαρακτηρίσαμε περιβαλλοντοκτόνο και θέσαμε το ζήτημα της  απόσυρσης του. http://anticapitalist-attiki.blogspot.com/2020/04/blog-post_21.html
Στηρίξαμε τις αντιδράσεις και την πρωτοβουλία συγκέντρωσης υπογραφών από πάνω από 150 περιβαλλοντικές οργανώσεις και φορείς

Θέσαμε το επείγον του θέματος και την αναγκαιότητα να πάρει θέση η Περιφέρεια Αττικής και στη σύσκεψη των επικεφαλής των παρατάξεων της περιφέρειας τη Τρίτη 28/4 – παρ΄ όλα αυτά - για άλλη μια φορά, δεν είδαμε την περιφερειακή αρχή να εντάσσει το θέμα στην ημερήσια διάταξη.
Διπλασιάστηκαν τα άρθρα του νομοσχεδίου μετά τη διαβούλευση
Επισημαίνουμε ότι πέρα από τα όσα έχουμε καταγγείλει από την αρχή – τις  συνοπτικές και προκλητικά αδιαφανείς διαδικασίες εν μέσω πανδημίας – είναι διπλά απαράδεκτο το γεγονός ότι 66 από τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου δεν είδαν ποτέ το φως της δημοσιότητας κατά τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης και προστέθηκαν στη συνέχεια. Φυσικά πρόκειται για άρθρα περισσότερο επιβαρυντικά τόσο για το φυσικό περιβάλλον όσο και για το αστικό !
Ανάμεσα σ αυτά υπάρχουν σειρά επικίνδυνων ρυθμίσεων για τη διαχείριση των απορριμάτων. Ξεχωρίζουμε ότι ειδικά για τις περιφέρεις θεσμοθετείται η δυνατότητα παράκαμψης του Περιφερειακού Συμβουλίου στην έγκριση του ΠΕΣΔΑ και μεταφορά της απόφασης στον Υπουργό Περιβάλλοντος!!! Αντίστοιχα μπορεί αυτός να αποφασίζει «για λόγους δημοσίου συμφέροντος» ότι θέλει ερήμην περιφερειών και δήμων για «οποιοδήποτε πρόσφορο μέτρο για την επίλυση του προβλήματος περιλαμβανομένης και της μεταφοράς των Αστικών Στερεών Αποβλήτων σε μία ή περισσότερες νομίμως λειτουργούσες εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων» . Οι ΧΥΤΥ - ΣΔΙΤ και ο ΤΙΤΑΝ με την καύση, η επέκταση της Φυλής θα έχουν την τιμητική τους.

Γίνεται φανερό ότι επιδιώκουν να «λύσουν τα χέρια» της κυβέρνησης για να μπορεί να επιβάλλει τα καταστροφικά σχέδια στη διαχείριση απορριμμάτων. (*αναλυτικά το άρθρο)
Αυτή η ρύθμιση που παρακάμπτει ακυρώνει το Περιφερειακό Συμβούλιο, θα έπρεπε να αποτελέσει αιτία πολέμου για όλες τις δυνάμεις του ΠΕΣΥ. Που είναι αυτοί που εμφανίζονται ως υπέρμαχοι της αύξησης των αρμοδιοτήτων των περιφερειών και της αναβάθμισης του ρόλου τους ; Δεν βλέπουν σ αυτό την υποβάθμιση των περιφερειών και τη μετατροπή τους σε διακοσμητικό της κυβέρνησης ;   
Μήπως τελικά η αφωνία του Περιφερειάρχη αποκαλύπτει τη συναίνεσή του και επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για φωτογραφική ρύθμιση για να παρακάμψει τις αντιδράσεις του κινήματος αλλά και ενδεχόμενη αδυναμία συγκέντρωσης πλειοψηφίας για την ψήφιση του ΠΕΣΔΑ και του σχεδίου διαχείρισης απορριμμάτων από την περιφερειακή αρχή, ειδικά στην περιφέρεια Αττικής ;
Επίσης στα άρθρα που προστέθηκαν μετά τη διαβούλευση η κατάργηση του ορίου των 100 κλινών/ξενοδοχειακή μονάδα στις προστατευόμενες περιοχές Ψυρρή – Μεταξουργείου, με σοβαρές επιπτώσεις στις ήδη επιβαρυμένες συνθήκες και την φυσιογνωμία τους. Είναι και ευθύνη του ΠΕΣΥ να τη διαφυλάξει.
ΔΕΝ πρέπει να επιτρέψουμε να ανάψει το πράσινο φως για τη λεηλασία του περιβάλλοντος προς όφελος των αρπακτικών της αγοράς αδιαφορώντας για τις δουλειές, την υγεία και την ποιότητα ζωής του κόσμου στις πόλεις και στην ύπαιθρο. 
Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της ΝΔ να ψηφίσει το περιβαλλοντοκτόνο νομοσχέδιο - να ολοκληρώσει την πολιτική εξυπηρέτησης του κεφαλαίου που εφάρμοσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ – ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο των μνημονίων και με αντιπεριβαλλοντικές πολιτικές.

 Ως ΑΑΑ καλούμε στην κινητοποίηση στις 4/5 στη Βουλή στις 6μμ που οργανώνουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις και συλλογικότητες.

Το  ΠΕΣΥ οφείλει να εκδώσει ψήφισμα.
Θα ήταν αποτελεσματικότερο να καταγγέλλει όλα τα παραπάνω.
Σε κάθε περίπτωση προτείνουμε να αποτελέσει κοινή βάση τη ψήφισμα των 130 περιβαλλοντικών οργανώσεων το οποίο θα μπορούσε να προσυπογράψει το ΠΕΣΥ.
Σε κάθε περίπτωση είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε στη διαμόρφωση πλειοψηφίας που θα προτάσσει την απόφαση του ΠΕΣΥ για απόσυρση του επικίνδυνου για το περιβάλλον και τη ζωή μας  νομοσχέδιου Χατζηδάκη και να μην ψηφιστεί αυτό από τη Βουλή.  

Για την Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι
Αλεξίου Έλλη

Παραθέτουμε :

1.    Το ψήφισμα των περιβαλλοντικών οργανώσεων το οποίο έχει συγκεντρώσει ήδη πάνω από 16000 υπογραφές : https://www.change.org/savenatureGreece

2.     Αποσπάσματα του νομοσχεδίου :
Για ΠΕΣΔΑ και μεταφορά απορριμμάτων , τις  "χρονοβόρες ισχύουσες διαδικασίες" βλέπε αντιδράσεις κλπ.
«Τους Δήμους και τις Περιφέρειες της Χώρας αφορούν τα άρθρα 84 και 83 αντιστοίχως του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας που έχει κατατεθεί στη Βουλή.

Ι]  Όσον αφορά την Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση, το αρ.84 προβλέπει την προσθήκη νέου άρθρου 35Α στο ν.4042/2012, το οποίο ρυθμίζει την έννοια, τη μορφή, τη διαδικασία έγκρισης και τη διάρκεια ισχύος των Τοπικών Σχεδίων Διαχείρισης Αποβλήτων (στο εξής ΤΣΔΑ). Με αυτόν τον τρόπο, συγκεντρώνονται σε μία ρύθμιση τα βασικά στοιχεία που αφορούν τα ΤΣΔΑ και, καθώς έπονται του αρ.83 για τα ΕΣΔΑ ( = Εθνικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων) και ΠΕΣΔΑ ( = Περιφερειακά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων) , εισάγεται ολοκληρωμένη και ενιαία νομοθετική ρύθμιση για τη διαχείριση αποβλήτων σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. 
Αναλυτικότερα:
- ως ΤΣΔΑ ορίζεται το επιχειρησιακό σχέδιο που καταρτίζεται από τους ΟΤΑ Α΄ Βαθμού για τη διαχείριση των αστικών αποβλήτων, σύμφωνα με τους στόχους του οικείου ΠΕΣΔΑ,
- το ΤΣΔΑ εγκρίνεται με Απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του ΟΤΑ Α΄ Βαθμού, μετά από παροχή γνώμης του οικείου ΦΟΔΣΑ μέσα σε ένα μήνα από την αποστολή του σχετικού ερωτήματος,
- στους ΟΤΑ Α΄ βαθμού για τους οποίους δεν προβλέπεται Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, το ΤΣΔΑ εγκρίνεται από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο,
- εφόσον ο ΦΟΔΣΑ δεν παρέχει γνώμη εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας, το ΤΣΔΑ εγκρίνεται σύμφωνα με τα παραπάνω και υποβάλλεται από τον ΟΤΑ Α΄ βαθμού στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων (ΗΜΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, στη βάση τυποποιημένης ηλεκτρονικής φόρμας και στην οικεία Περιφέρεια και στον οικείο περιφερειακό Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.), κατά την έννοια της παρ.4 του αρ.104 και του αρ.211 του ν.3852/2010 ως ισχύει (εφόσον υφίσταται και λειτουργεί περιφερειακός Φο.Δ.Σ.Α).
- το ΤΣΔΑ είναι πενταετούς διάρκειας, επικαιροποιείται ετησίως και υποβάλλεται έως τις 31 Μαρτίου κάθε έτους στο ΗΜΑ, καθώς και στους Φορείς που προβλέπονται στο προηγούμενο εδάφιο.
- η υποβολή του ΤΣΔΑ αποτελεί προϋπόθεση για την αξιολόγηση προτάσεων του ΟΤΑ Α΄ βαθμού για την υλοποίηση προγραμμάτων μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων στον τομέα διαχείρισης αποβλήτων.

ΙΙ] Αναφορικά με τον Β’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το αρ.83 του Ν/Σ ορίζει ότι:
- το ΠΕΣΔΑ εγκρίνεται από την Περιφέρεια με Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου εντός δύο μηνών από τη γνώμη του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας,
- σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της προθεσμίας των δύο (2) μηνών, η έγκριση του ΠΕΣΔΑ γίνεται με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας.
Όπως εξηγεί η Αιτιολογική Έκθεση, η ρύθμιση “έχει στόχο την απλούστευση και επιτάχυνση της έγκρισης των ΠΕΣΔΑ, ώστε να αποφεύγονται καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί λόγω της πολύπλοκης ισχύουσας διαδικασίας”.

III]  Επιπροσθέτως, σημειώνεται πως στο ίδιο αρ.83 του Ν/Σ θεσπίζονται τα εξής:
- για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν στη διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ) τα οποία οφείλονται σε απρόβλεπτες καταστάσεις που προκαλούν ή ενδέχεται να προκαλέσουν κατάσταση έκτακτης ανάγκης με κίνδυνο την υποβάθμιση του περιβάλλοντος ή να απειλήσουν τη δημόσια υγεία, και δεν επιδέχονται αναβολή, ο Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας δύναται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να λάβει με Απόφασή του οποιοδήποτε πρόσφορο μέτρο για την επίλυση του προβλήματος περιλαμβανομένης και της μεταφοράς των Αστικών Στερεών Αποβλήτων σε μία ή περισσότερες νομίμως λειτουργούσες εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων,
- η ανωτέρω Απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εκτελείται υποχρεωτικά από τους εμπλεκόμενους Φορείς, βαρυνομένου του ωφελουμένου Φορέα με το σύνολο της απαιτουμένης δαπάνης
- με Απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας δύναται να επιχορηγείται ο ωφελούμενος Φορέας για το σύνολο ή μέρος της απαιτούμενης δαπάνης και η σχετική δαπάνη βαρύνει το Πράσινο Ταμείο,
- η διάταξη εφαρμόζεται και στην περίπτωση άμεσης παύσης της λειτουργίας των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ) που λειτουργούν σε Διαχειριστικές Ενότητες Περιφερειών, στις οποίες δεν υπάρχει νόμιμος εν λειτουργία Χώρος Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤ) προβλεπόμενος από το αντίστοιχο ΠΕΣΔΑ ή νόμιμος εν λειτουργία χώρος αποθήκευσης,
- για την έκδοση της Απόφασης λαμβάνονται υπόψη ιδίως η φέρουσα ικανότητα των εγκαταστάσεων παραλαβής των ΑΣΑ και το συνολικό κόστος διαχείρισης των ΑΣΑ,
- τα ανωτέρω ισχύουν κατ’ αντιστοιχία και για την περίπτωση κατά την οποία εν λειτουργία ΧΥΤ έχει κορεστεί ή παύσει με απόφαση του αρμόδιου για τη διαχείρισή του οργάνου, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου