26 Μαρτίου 2011

πρόταση ψηφίσματος για συγχωνεύσεις σχολείων

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
(22/3/2011)

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τις συνταγές της τρόικας, επιδιώκει σαρωτικού χαρακτήρα αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις με στόχο την περικοπή των δαπανών για την εκπαίδευση, την προώθηση του σχολείου της αγοράς και, τελικά, τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Σ' αυτό το πλαίσιο το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε εκτεταμένες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 1933 σχολεία συγχωνεύονται ή καταργούνται σε όλη την Ελλάδα (1523 Πρωτοβάθμιας και 410 Δευτεροβάθμιας), με αποτέλεσμα να χάνονται («εξοικονομούνται») 3000 οργανικές θέσεις εργασίας καθηγητών-δασκάλων. Στην περιφέρεια Αττικής προβλέπονται 150 συγχωνεύσεις Γυμνασίων και Λυκείων ( στην Α-Β-Γ-Δ Αθηνών και στον Πειραιά, από 659 Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης -375 Γυμνάσια και 284 Λύκεια- συγχωνεύονται τα 115, ποσοστό 17,5%). 53 Δημοτικά Σχολεία υποβιβάζονται, 148 συγχωνεύονται και 5 καταργούνται τελείως. Τα τέσσερα διαπολιτισμικά σχολεία  της Αττικής, στα οποία φοιτούν 800 περίπου μαθητές, σχεδιάζεται να καταργηθούν. Ήδη οι γονείς –μη μεταναστών- μαθητών που έχουν επιλέξει το διαπολιτισμικό σχολείο, βρίσκονται σε αναβρασμό και κινητοποιήσεις, όπως στο Π. Φάληρο. Συζητιέται και η κατάργηση των ειδικών σχολείων κωφών!




Από τα 20 Γυμνάσια του Δήμου Περιστερίου, συνενώνονται τα 10! Τα εσπερινά σχολεία, όπου φοιτούν εργαζόμενοι μαθητές, πλήττονται ιδιαίτερα: στην Αττική, 14 εσπερινά σχολεία συνενώνονται και 2 καταργούνται τελείως! Η εργατική τάξη και ο κόσμος της δουλειάς δέχονται την πιο βάρβαρη επίθεση…
            Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής δηλώνει ότι είναι σαφώς αντιπαιδαγωγικό να μετακινούνται τα παιδιά κάθε μέρα σε μεγάλες αποστάσεις, να εφαρμόζονται οι διαβόητες «καινοτόμες δράσεις» σε τάξεις των τριάντα μαθητών, να διαμορφώνονται σχολικές μονάδες-μαμούθ όπου οι παιδαγωγικές σχέσεις καταρρακώνονται. Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα μέτρα αυτά αποτελούν μέτρα μορφωτικής οπισθοδρόμησης. Θα επιφέρουν, μεταξύ άλλων, αύξηση  του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, καθώς και δημιουργία μεγάλων και απρόσωπων σχολικών μονάδων (σχολεία των 400 μαθητών, όπως δηλώνεται στο δελτίο τύπου του υπουργείου).
Το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των μαθητών στο σχολείο, θα ενισχύσει τη μαθητική διαρροή και θα αυξήσει τις δυσκολίες στην επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων.
      Οι καταργήσεις και συνενώσεις σχολικών μονάδων συνδέονται με τον Καλλικράτη και εντάσσονται στην πολιτική του μνημονίου και των περικοπών, για να εξοικονομηθούν πόροι με τη μείωση των  οργανικών και λειτουργικών θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών. Όμως, ζημιά είναι το σχολείο που κλείνει, το σχολείο που διώχνει τους μαθητές του, το σχολείο που απαξιώνει τους δασκάλους του, το σχολείο που κονιορτοποιεί τη γνώση. Η πολιτική αυτή επιδιώκει ένα ιδιωτικοποιημένο, πειθαρχημένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς εκπαιδευτικό σύστημα και συνοδεύεται από μια τομή στη διοικητική δομή της εκπαίδευσης, καθώς δημιουργείται μια τεραστίων διαστάσεων συγκεντροποίηση.
Το σχολείο που χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό θέλουν να δώσει τη θέση του στο σχολείο που αναζητά χρηματοδότηση, είτε από τους γονείς είτε από τους χορηγούς είτε και από τους δύο. Θέλουν να απαλειφθεί το σχολείο της γειτονιάς όπου πήγαιναν οι μαθητές της περιοχής, και τα όρια των σχολείων να γίνουν πιο «ευρύχωρα». Να είναι εύκολες οι μετακινήσεις του μαθητικού πληθυσμού από το ένα σχολείο στο άλλο για να ευνοούνται οι συγχωνεύσεις και οι συμπτύξεις. Η απόφαση της κυβέρνησης είναι αντικοινωνική και αντιεκπαιδευτική. Η πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ πρέπει να ανατραπεί.
Το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής δηλώνει την αντίθεσή του στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων και  απαιτεί  από την Κυβέρνηση να ανακαλέσει τώρα την απόφασή της. Παράλληλα θα συμβάλει μαζί με γονείς-μαθητές- εργαζόμενους σε πρωτοβουλίες ανατροπής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και ενίσχυσης του δημόσιου σχολείου σύμφωνα με τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου. Ειδικότερα, απαιτεί καθιέρωση ορίου 25 μαθητών ανά τμήμα στη δευτεροβάθμια (20 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια), 20 μαθητών ανά τμήμα στα δημοτικά και 15 μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και στις Α’, Β’ τάξεις, μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και διοικητικών για τις αληθινές σχολικές ανάγκες, αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ, κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3848/2010, ανέγερση νέων διδακτηρίων, κατάργηση της διπλοβάρδιας, ενίσχυση υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων, επαναλειτουργία και επέκταση των υποστηρικτικών μαθησιακών θεσμών, καθώς και ενιαίο υποχρεωτικό 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο, με όλη τη γνώση για όλα τα  παιδιά, που διδάσκει την κριτική σκέψη και τη συλλογική δράση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου