17 Μαΐου 2011

Κάλεσμα αγώνα για το Ελληνικό

Κάλεσμα αγώνα για το Ελληνικό
Ο χώρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού βρίσκεται, εδώ και χρόνια, στο επίκεντρο αντιδραστικών σχεδιασμών του κράτους, με στόχο την επιχειρηματική εκμετάλλευση του, κυρίως με τουριστικές και εμπορικές χρήσεις, αλλά και την οικοπεδοποίησή του προς όφελος του κατασκευαστικού κεφαλαίου.
Σήμερα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και η τρόικα ( Ε.Ε., Δ.Ν.Τ., Ε.Κ.Τ.) μεθοδεύουν ο χώρος να ξεπουληθεί, λες και είναι χωράφια του παππού τους, με τη διαδικασία του fast track. Επιδιώκουν να «θυσιαστεί» στο όνομα της αντιμετώπισης της κρίσης, όπως θυσιάζονται για τις ανάγκες του κεφαλαίου κάθε μικρός και μεγάλος ελεύθερος χώρος, τα σχολεία, οι υποδομές για την υγεία, η κοινωνική ασφάλιση, τα εργατικά και δημοκρατικά δικαιώματα.
Με τα μνημόνια και το νέο «σύμφωνο ανταγωνιστικότητας» της Ε.Ε. τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις των εργαζομένων και του λαού βρίσκονται καθημερινά στο απόσπασμα προς όφελος των συμφερόντων του κεφαλαίου. Παράλληλα, επιδιώκεται  το ξεπούλημα κάθε είδους «δημόσιας περιουσίας», είτε πρόκειται για την επιτάχυνση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων των ΔΕΚΟ, είτε για το ξεπούλημα της δημόσιας γης, με το fast track, αναπόσπαστο κομμάτι του μνημονίου. Στο πλαίσιο αυτό, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και άλλοι πολύτιμοι χώροι για τους κατοίκους της Αθήνας μπαίνουν στο στόχαστρο, όπως το παραλιακό μέτωπο του Σαρωνικού, τα «μπαρουτάδικα» στο Αιγάλεω, οι «αναξιοποίητες ολυμπιακές εγκαταστάσεις», ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ σε Δάφνη-Υμηττό καθώς και δεκάδες περιοχές ανά την Ελλάδα που κινδυνεύουν να αποδοθούν σε κάθε είδους τουριστική και κατασκευαστική «αξιοποίηση».




Το fast track κλιμακώνει επικίνδυνα  τις σκληρές αντιλαϊκές πολιτικές των τελευταίων δύο δεκαετιών που οδηγούν στην ερήμωση της υπαίθρου με την καταστροφή της αγροτικής γης και την άνευ όρων παράδοση σε τουριστικές επενδύσεις (Π.Ο.Τ.Α., γήπεδα golf κ.α.), στην καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, είτε με τη σταδιακή τσιμεντοποίηση, είτε με τις πυρκαγιές, στην επιδείνωση των όρων ζωής των λαϊκών στρωμάτων στα αστικά κέντρα, στην ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικοποίηση κοινωνικών παροχών στην εκπαίδευση, στην υγεία, στη διαχείριση των απορριμμάτων κ.α. που επιβάλλει ο Καλλικράτης.
Οι πραγματικές όμως λαϊκές ανάγκες δεν μπορούν να μπουν στο περιθώριο όσο και αν προσπαθούν οι «τσαμπατζήδες» της πολιτικής να πείσουν το λαό ότι το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας είναι «αναπτυξιακό μέτρο». Αυτοί που θεωρούν τους εργαζόμενους, τη νεολαία, τους κατοίκους «εχθρό», είναι οι ίδιοι που ονομάζουν το εργατικό κίνημα «συντεχνία», τη διάλυση των σχολείων «παιδαγωγικό μέτρο» και την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων «φυσικό φαινόμενο», τη μείωση των μισθών «αποτελεσματική διαχείριση», τη μείωση των προσλήψεων «εξορθολογισμό» και τους φόρους «κοινωνική αλληλεγγύη».
Σήμερα ο αγώνας για το αεροδρόμιο δε μπορεί παρά:
      Να διεκδικήσει το κατοχυρωμένο στη συνείδηση του λαού αίτημα για μετατροπή του πρώην αεροδρομίου σε πάρκο υψηλού πρασίνου, χωρίς επιχειρηματικές δραστηριότητες, χωρίς οικοπεδοποίηση και οικιστική ανάπτυξη, απέναντι σε διαχειριστικές λογικές «αυτοχρηματοδότησης του πάρκου», «άλλης αξιοποίησης» ή ακόμα και «πράσινης ανάπτυξης» που τα «αποτελέσματα» τους φαίνονται από τα φουγάρα του Θριασίου, στα κατεστραμμένα Μεσόγεια, στη «διπλή ανάπλαση» του Ελαιώνα, στο «Μητροπολιτικό Πάρκο» στο Γουδί και επαναφέρουν από την πίσω πόρτα την κυρίαρχη πολιτική.
      Να ακολουθήσει το ισχυρό χνάρι της λαϊκής αυτοοργάνωσης, των λαϊκών επιτροπών και συνελεύσεων, τις νέες μορφές κοινωνικής αντίστασης που γεννά η διογκούμενη κοινωνική οργή. Μόνο αν οι κάτοικοι πάρουν τον αγώνα στα χέρια τους θα δημιουργηθούν οι όροι πραγματικής αντιπαράθεσης και ρήξης, θα δημιουργηθεί αυτή η δυναμική που απαιτείται για να δοθεί αυτή η μάχη με νικηφόρα προοπτική. Για αυτό και ο αγώνας δεν πρέπει να εγκλωβιστεί στο πλαίσιο ενός πολιτικού μετώπου διαμαρτυρίας ετερόκλητων πολιτικών ή/και θεσμικών φορέων, παρέχοντας άλλοθι σε όσους στηρίζουν ή και υλοποιούν την κυρίαρχη πολιτική όλα αυτά τα χρόνια.
      Να συναντήσει τον άκαμπτο αγώνα των κατοίκων της Κερατέας, το κίνημα της ανυπακοής για τα εισιτήρια και τα διόδια, το κίνημα ενάντια στους αυτοκινητόδρομους αλλά και τους αγώνες για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και υγεία και την εντεινόμενη πάλη των εργαζομένων και της νεολαίας για τα δικαιώματά τους, ενάντια στην κυρίαρχη πολιτική.
      Να αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα και σημαντικό σταθμό της πάλης του λαού ενάντια στο μνημόνιο, που η επιτυχημένη της έκβαση θα συμβάλλει στην ανατροπή της κυβέρνησης και την ρήξη με την κυρίαρχη πολιτική, ΕΕ και ΔΝΤ. Την κρίση, τα χρέη και τα ελλείμματά τους δεν θα τα πληρώσουμε εμείς, γιατί απλούστατα δεν έχουμε, αφού δεν τα «φάγαμε μαζί». Φτάνει πια !!
Να απαιτήσουμε:
·         Το πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού να γίνει Πάρκο Φυσικού Πρασίνου, πάρκο του λαού και όχι του κεφαλαίου. Οι υπάρχουσες ή άλλες υποδομές να αποδοθούν στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων της Αθήνας (μαζικό αθλητισμό, πολιτιστικές δραστηριότητες κ.α.).
·         Να κατοχυρωθεί άμεσα η ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση στο χώρο του πρώην αεροδρομίου, στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις και την παραλία του Αγίου Κοσμά.
·         Καμία οικοπεδοποίηση και οικιστική-οικοδομική «ανάπτυξη». Καμία εκχώρηση όλου ή τμήματος του χώρου σε ιδιώτες επιχειρηματίες για κανένα λόγο και με καμιά μορφή. Το κράτος – κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό - να αναλάβει το κόστος για την κατασκευή και τη συντήρηση του πάρκου, χωρίς καμία αύξηση τελών και φορολογίας. Οι εργαζόμενοι δεν θα πληρώσουν!
·         Να απομακρυνθούν όλες οι χρήσεις και να απαγορευτούν όλες οι δραστηριότητες (πίστες αυτοκινήτων, εκθέσεις, εγκαταστάσεις κινηματογραφήσεων, στρατιωτικές και αστυνομικές εγκαταστάσεις, κάμερες κλπ), που υπονομεύουν τη μετατροπή του σε Πάρκο Φυσικού Πρασίνου.
·         Καμία νέα λεωφόρος στην περιοχή. Δωρεάν μαζικές μεταφορές για τους κατοίκους. Απομάκρυνση των ξενυχτάδικων και κάθε ιδιωτικής εγκατάστασης από την παραλία.
Εμείς, ως κινήσεις πόλεις, σχήματα γειτονιάς, παρεμβάσεις σε εργατικούς και κοινωνικούς χώρους, θεωρούμε εξαιρετικά αναγκαία τόσο την κοινή δράση όλων των αγωνιζόμενων συλλογικοτήτων και κατοίκων όσο και την ενίσχυση των λαϊκών διεκδικήσεων με την οικοδόμηση σε κάθε περιοχή μορφών λαϊκής αυτοοργάνωσης και αγώνα, αναγκαίων κοινωνικών όρων για την αποτροπή της παράδοσης του χώρου του Ελληνικού στο κατασκευαστικό κεφάλαιο και για την απόδοσή του για τις ανάγκες των κατοίκων και του φυσικού περιβάλλοντος. Αγώνας συνδεδεμένος με την εναντίωση στις διαδικασίες του fast track και του ξεπουλήματος της δημόσια περιουσίας και γενικότερα συνδεδεμένος με ένα κίνημα ρήξης με τις αντιλαϊκές πολιτικές κυβέρνησης/ΕΕ/ΔΝΤ και ανατροπής τους.
Για αυτό εκτιμούμε ότι είναι αναγκαία η έκφραση και συγκρότηση σε δράση της παραπάνω αντίληψης με τη δημιουργία μιας ανοιχτής, δημοκρατικής, αγωνιζόμενης Πρωτοβουλίας που θα συμβάλλει στο μαζικό λαϊκό αγώνα για το Ελληνικό. Το παραπάνω πλαίσιο, θέτουμε σε ανοικτή συζήτηση-συνέλευση και κρίση κατά τη διαδικασία συγκρότησης της Πρωτοβουλίας. 
Καλούμε κάθε αγωνιζόμενη συλλογικότητα να συμμετέχει και να στηρίξει τη συγκρότηση της Πρωτοβουλίας και κάθε κάτοικο, που αποδέχεται αυτή την αναγκαιότητα,  να συμμετέχει ισότιμα σε αυτήν.
ανοιχτή εκδήλωση – συνέλευση
την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/5, 7:00μ.μ., πλατεία Σουρμένων
για τη συγκρότηση πρωτοβουλίας
διεκδίκησης του χώρου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού
το αεροδρόμιο ανήκει στο λαό


·         Αγωνιστική Κίνηση «Αντί-ΘΕΣΕΙΣ» Αγία Βαρβάρα
·         Ανεξάρτητη Κίνηση Αριστερών Πεντέλης
·         Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας
·         Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική
·         Ανυπόταχτη Πετρούπολη
·         Αριστερή Αντικαπιταλιστική Κίνηση Πειραιά - Ανταρσία στο Λιμάνι
·         Αριστερή Κίνηση Περιστερίου
·         Αριστερή Παρέμβαση Καλλιθέας
·         Αριστερή Παρέμβαση Πολιτών Βύρωνα
·         Εκτός Σχεδίου - Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία
·         Εκτός των Τειχών - Αριστερή Ριζοσπαστική Δημοτική Κίνηση Αμαρουσίου
·         Μαχόμενη Αριστερή Δύναμη Ανατροπής Δάφνης-Υμηττού
·         Μια Πόλη Ανάποδα - Αριστερή Παρέμβαση στους δρόμους της Νέας Σμύρνης
·         Πρωτοβουλία Κατοίκων στα Νότια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου