Ψηφοδέλτιο 2023

6 Μαΐου 2019

Τα σχέδια της Cosco για το Λιμάνι του Πειραιά, της Τίνας Μαύρου


Η Τίνα Μαύρου είναι δικηγόρος, ενεργή στο κίνημα κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Το άρθρο αυτό είναι το πλήρες κείμενο της ομιλίας της στην Διημερίδα που οργάνωσε η Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική στις 19 & 20 Απρίλη 2019
Για εμάς τους  Πειραιώτες, το Λιμάνι είναι μέρος της καθημερινότητας μας γι’ αυτό και αποτελεί σημείο καθημερινής αναφοράς μας είτε αυτή η αναφορά παραπέμπει στην κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής, είτε στην βεβαρυμένη λόγω των συνεχώς εκπεμπόμενων λογής-λογής ρύπων στην ατμόσφαιρα είτε στην από θαλάσσης καθημερινή μετακίνησή μας προς τη νησιωτική χώρα (Σαλαμίνα, Σαρωνικός κλπ) είτε στις συναλλαγές μας για επαγγελματικούς λόγους, με το μεγάλο αφεντικό του Λιμανιού, την Cosco.

Σύντομο Ιστορικό
Το Λιμάνι του Πειραιά, είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ελλάδα, το λιμάνι με την τεράστια γεωστρατηγική σημασία, η  πύλη εισόδου της Ασίας προς τις νοτιοανατολικές χώρες της Μεσογείου και ακολούθως για τις Ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα ο ρόλος του λιμανιού του Πειραιά έχει και αποτελεί κεντρικό κόμβο για συνδυασμό ενδομεταφορών με την Ε.Ε., το μεγαλύτερο τέρμιναλ κρουαζιέρας στην Αν. Μεσόγειο και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου, το μεγαλύτερο λιμάνι ακτοπλοΐας στην Ευρώπη, το μεγαλύτερο τέρμιναλ αυτοκινήτων στην Αν. Μεσόγειο με υψηλό δείκτη κερδοφορίας, το λιμάνι από όπου εξυπηρετείται το 96% των συνδέσεων με τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, με ακτογραμμή του ξεπερνά σε μήκος τα είκοσι τέσσερα (24) χιλιόμετρα και καλύπτει συνολική επιφάνεια πάνω από 5.000.000 εκατομμύρια τ.μ., που περιλαμβάνει την  περιοχή από τη Μαρίνα Ζέας έως τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, την Ψυττάλεια, το παράκτιο μέτωπο της περιοχής των Λιπασμάτων και τον  αρχαιολογικό χώρο της Κυνόσουρας, αυτό το Λιμάνι παραδόθηκε από τον μέχρι το 2016 διαχειριστή του, την ΟΛΠ Α.Ε., στην κινεζική Cosco.
Οπως ίσως είναι  γνωστό στους περισσότερους από εσας,  η Cosco κυριαρχεί στο λιμάνι ήδη από το 2008 οπότε της παραχωρήθηκε (μεσω της θυγατρικης της, ΣΕΠ Α.Ε.) απ’ τον ΟΛΠ η λειτουργία και διαχείριση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ. Στη συνέχεια το 2016 επί «αριστερής» κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με την κατάπτυστη Συμβαση Παραχώρησης (Ν. 4404/16) και με την υπογραφή της από τον φανατικό μέχρι τοτε πολέμιο της ιδιωτικοποίησης του Λιμανιου, Θ. Δριτσα και των Δραγασάκη και Σταθακη, παραχωρήθηκε και ο Προβλήτας Ι, ξεπουλήθηκε απ’ το ΤΑΙΠΕΔ (μετοχος ως τότε του 74,14% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ) το 67% της ΟΛΠ ΑΕ (σε δυο σταδια, σε πρώτη φάση το 51% και σε δεύτερη φάση, μετά την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που ανελαβε να κανει η Cosco, το 16 %) και ολοκληρώθηκε έτσι το «θεάρεστο» έργο της ολοκληρωτικής παράδοσης του Λιμανιού μέχρι το 2052, στον «μεγάλο» επενδυτή για να στρωθεί ο Δρόμος του Μεταξιού, με το ΤΑΙΠΕΔ να κατέχει τελικά το 7,5% περίπου του μετοχικου κεφαλαίου του ΟΛΠ!

Και το τίμημα αυτού;

Αφού αυθαίρετα συνδέθηκε η αποτίμηση του ΟΛΠ μόνο με την αξία της μετοχής (22 ευρω ανα μετοχή) σε μία εποχή που το Χρηματιστήριο ήταν σε ελεύθερη πτώση, χωρίς να ληφθει υπόψη η άυλη αξία του Σμαραγδιού της Μεσογείου όπως οι Κινεζοι αποκαλούν το Λιμάνι του Πειραιά (η ζωτικής σημασίας γεωστρατηγική του θέση, ο κοινωνικός ρόλος του ΟΛΠ ως προς την διαχείριση ζωτικών λειτουργιών του κράτους όπως η εθνική ασφάλεια, η σύνδεση των νησιών μας με την ηπειρωτική χώρα, ο τουρισμός, η ανάσυρση ναυαγίων, κλπ), το τίμημα της πώλησης συμφωνήθηκε στα  280 εκ. ευρώ για το 51% των μετοχών (12.750.000 μετοχές) και 88 εκ. ευρώ για το υπόλοιπο 16% της δεύτερης φάσης, δηλ. συνολικά στα 368 εκ. ευρώ, σύν 3,5% ετησίως επί των εσόδων της ΟΛΠ ΑΕ. (γυρω στα 410 εκ. ευρώ συνολικα κατ’ εκτιμηση του ΤΑΙΠΕΔ)!
Εδώ θα πρεπει να σημειωθεί ότι η Cosco θα πληρώνει, μετά την Συμβαση Παραχώρησης, ενοίκιο για τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον εαυτό της και φυσικά της ανηκουν και τα αποθεματικά/ταμείο του ΟΛΠ υψους 65 εκατ. ευρώ .

Η σημερινή κατάσταση

Στο λιμάνι παράγεται πολύς πλούτος, αλλά από αυτόν επωφελείται αποκλειστικά σχεδόν η Cosco, τα δε οφέλη για την τοπική οικονομία και κοινωνία είναι ανύπαρκτα (ακόμα και τα μηχανήματα και υλικά κατασκευών των όποιων έργων, παρ’ ότι υπάρχουν στην εγχώρια αγορά εισάγονται κατά κύριο λόγο απ΄ την Κίνα). Δεν δουλεύει η Κίνα για τον Πειραιά αλλά ο Πειραιάς για την Κίνα!

Ο Captain Φου είναι το απόλυτο αφεντικό του γκετοποιημενου πια Λιμανιού!

Ο χώρος του λιμανιού είναι άβατο για τα ναυτεργατικά σωματεία, αλλά και για τις αρχές (σπάνιες εως ανύπαρκτες επισκεψεις της Επιθεώρησης Εργασίας και  των τελωνειακών ελέγχων. Το τελωνείο μάλιστα έχει υπογράψει συμφωνία με τον ΟΛΠ/COSCO αναφορικά με τη δυνατότητα διαχείρισης απο την Cosco των πυλών εισόδου του Λιμανιού σε περίπτωση που το τελωνείο δεν μπορεί να παράσχει το απαιτούμενο προσωπικό. Δηλαδή μετά την λήξη του ωραρίου των τελωνειακών και τα Σ/Κ την ευθύνη για το τι μπαινοβγαίνει στο Λιμανι έχει η Cosco και το τελωνείο διατηρει το δικαιωμα αιφνιδιαστικών ελέγχων!). Έτσι το λαθρεμπόριο καλά κρατεί, όπως κατέδειξε και απόφαση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF), η οποία εξέδωσε οικονομική σύσταση στα ελληνικά τελωνεία σχετικά με το λιμάνι του Πειραιά, να καταβάλουν περισσότερα από 200 εκατομμύρια ευρώ, διότι απέτυχαν να ενεργήσουν αποτελεσματικά ενάντια σε ένα τεράστιο παράνομο κινεζικό δίκτυο που εισάγει στην Ευρώπη εξαιρετικά φθηνά είδη ρουχισμού και υπόδησης.
Ακόμα και στοιχειώδεις νομικές υποχρεώσεις προς φορεις και πολιτες παρακάμπτονται και ποδοπατούνται (το τίμημα από την πώληση του εκπληστειριασθέντος ναυαγίου European Express της ΝΕΛ έχει εισπραχθει από τη Cosco αλλά κανείς φορέας -ΝΑΤ, ΔΟΥ- και ναυτικός που εχει απαιτήσεις απο οφειλόμενους μισθους δεν έχει ενημερωθεί ακόμη για τις σχετικές λεπτομερειες, αφού η Cosco τηρεί σιγην ιχθυος, γράφοντας τους όλους στα παλαιοτερα των υποδημάτων του Captain Φου).

Ως προς το ισχυον στο Λιμανι εργασιακό «νεοαποικιακό καθεστώς» όπου καταπατείται κάθε έννοια εργατικού δικαίου, να σημειώσουμε ότι δημιουργήθηκαν 250-300 θέσεις εργασίας, αλλά στη βάση ενός νέου εργασιακού καθεστώτος-γαλέρας, με ταυτόχρονη καταστροφή 500 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης με εργασιακά δικαιώματα και ΣΣΕ.
ΣΣΕ κατ’ ουσίαν δεν υφίσταται. Οι εργαζόμενοι ως σύγχρονοι κούληδες, προσλαμβάνονται από υπεργολάβους, για 14-16 μεροκάματα το μήνα με ατομικές συμβάσεις, ενημερώνονται μόλις την προηγούμενη μερα για το ωράριο εργασίας τους. Πρωτοφανείς τραμπουκισμοί στους συνδικαλιστές (σωματική και λεκτική επίθεση στον πρόεδρο του συνδικάτου των εργαζομένων στο χώρο στους προβλήτες II και III  από ανθρώπους της Cosco) από την πρώτη μέρα της συγκρότησης Σωματείου ενώ στην συνέχεια επιχειρήθηκε η υπονόμευση, η διάσπαση και επιστρατεύθηκε ο απεργοσπαστικός μηχανισμός, απολύσεις συνδικαλιστών κλπ.
 Αν και τα εργατικά ατυχήματα είναι συχνά, δεν υπάρχει καν ασθενοφόρο, οι δε συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής είναι άθλιες. Για υπερωριακή αμοιβή βέβαια ούτε λόγος. Η υπερωρία στη σύμβαση αναφέρεται ως «οικειοθελής παραμονή στο χώρο εργασίας» και τα εργατικά ατυχήματα ονομάζονται «παθολογικά περιστατικά»!

Εκατοντάδες μικρές επιχειρήσεις ναυπηγοεπισκευής έχουν απαξιωθεί και είναι θέμα χρόνου να κλείσουν ειδικα μετά την αναμενομενη εφαρμογή του Master Plan.

To Master Plan

Μετά το ξεπούλημα του Λιμανιού, η  COSCO εφαρμόζοντας το συμφωνημενο με την Συμβαση Παραχώρησης, Πρόγραμμα Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Master Plan), δρομολογεί μια σειρά «επενδυτικών» έργων (υποχρεωτικών και προαιρετικών) που μόλις εγκριθούν από την ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμου Ανάπτυξης Λιμένων) θα στοιχειώσουν κυριολεκτικά την πόλη του Πειραιά. Συγκεκριμένα:

1)     Κέντρο logistics

Kέντρο logistics αξίας 60 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο η Cosco θεωρεί μείζονος σημασίας για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού. Τα σχέδια της ΟΛΠ Α.Ε. περιλαμβάνουν την κατεδάφιση των υφιστάμενων αποθηκών έκτασης 16.000 τμ στην περιοχή του ΟΔΔΥ και την ανέγερση νέων, εμβαδού 48.000 τμ. οι οποίες θα εξυπηρετούνται από υπόγεια κλειστή σύνδεση του εμπορικού λιμανιού με την περιοχή ΟΔΔΥ επεκτείνοντας έτσι την ελεύθερη ζώνη. Τοπικοί φορείς, εργατικά Σωματεία, αυτοδιοικητικές αρχές και άλλες συλλογικότητες αντιδρούν εντονότατα στον σχεδιασμό αυτόν, αφού η δημιουργία και ανάπτυξη LOGISTIC CENTER πρόκειται να επιβαρύνει δραματικά με την κίνηση των φορτηγών την περιοχή, το κυκλοφοριακό – συγκοινωνιακό και το περιβάλλον.
Η υλοποίηση της επένδυσης είχε μπλοκάρει λόγω της αρνητικής γνωμοδότησης της ΕΣΑΛ, αλλα αναμενεται να καμφθει καθε αντίδραση μετά από συστάσεις του Μαξίμου και μετά την εκεί σύσκεψη κορυφαίων κυβερνητικών παραγόντων αλλά ........και της πρέσβειρας της Κίνας, όπου και αποφασιστηκε να προχωρήσει η εν λογω επένδυση .

2)     Τα δύο πάρκινγκ

Κατασκευή δύο κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 150.000 τμ, για τα οποία επίσης γνωμοδότησε αρνητικά η ΕΣΑΛ.

3)     Terminal κρουαζιέρας

Σε ό,τι αφορά το νέο terminal κρουαζιέρας, προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ που θα κατασκευασθεί ανάμεσα στο Λιοντάρι, την Σχολή Δοκίμων και την Πειραϊκή ακτή, στη σύσκεψη του Μεγάρου Μαξίμου αποφασίστηκε να προχωρήσει η υλοποίησή του, χωρίς την κατασκευή εμπορικού κέντρου.
Ως εκ τούτου, ο νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας θα έχει έκταση 22.000 τμ και όχι 40.000 τμ που προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό μαζί με το Mall.
Η επέκταση αυτή στην νότια πτέρυγα του λιμανιού θα αφορά την εξυπηρέτηση 4 κρουαζιερόπλοιων άνω των 350 μέτρων το καθένα. Με το τερατώδες αυτό έργο, σύμφωνα με πολίτες και κατοίκους της περιοχής, θα απαιτηθούν να γίνουν μπαζώματα 7,5 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων τα οποία θα φθάσουν έως την θέση «Σταυρός» της Πειραϊκης. Στην περιοχή αυτή θα προσεγγίζουν και θα ελλιμενίζονται τα υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια των 5000 έως 8000 ατόμων με αποτέλεσμα
·       τον αποκλεισμό των κατοίκων από την συγκεκριμένη περιοχή,
·       την επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι η κατασκευή αυτή θα απέχει 200-500 μέτρα  από τις κατοικίες, το δημοτικό και γυμνάσιο  σχολείο, τα δύο ανοιχτά γήπεδα μπάσκετ, το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας, την  Παιδική χαρά στο Παλατάκι
 (Σε μέτρηση του ΕΜΠ το 2010 στον τερματικό σταθμό κρουαζιεροπλοίων καταγράφτηκαν πάνω από 100.000 σωματίδια /  κυβ. εκ έκδοχο των οποιων σωματιδίων είναι η αιθάλη πετρελαίου που ενοχοποιειται για μια σειρα ασθένειες και παρενέργειες- καρκίνο πνευμόνων, εγκεφαλικά, καρδιακές προσβολές κλπ- όταν το σύνηθες για να θεωρηθεί επιβαρυμενη η ατμόσφαιρα του αστικού ιστού είναι 3.000-5000 σωματίδια/κ.ε.).
Σε συνδυασμό μάλιστα με την σχεδιαζόμενη επέκταση των δολοφονικών καζανιών του Περάματος που οι αναθυμιάσεις τους πνιγουν καθημερινα τους εκεί κατοίκους και σε ειδικές συνθήκες πνοής νότιων ανέμων ειναι καταφανές ότι η Πειραϊκή θα αποτελεί ένα θάλαμο αερίων. 
·        την τραγική υποβάθμιση της περιοχής,
·       την πρόσθετη κυκλοφοριακή κίνηση,
·       τον αποκλεισμό από τα βράχια της Πειραϊκής των λουομένων, την απαγόρευση της πρόσβασης των πολιτών στη θάλασσα για μπάνιο
·       την «εξαφάνιση» του ταφικού μνημείου του Θεμιστοκλή αλλά και της σχολής Δοκίμων
·     Επιπλέον για την κατασκευη του προβλητα θα χρησιμοποιηθούν 250 χιλ. τόνοι ρυπασμενων ιζημάτων
Υπογραμμίζουμε ότι το έργο αυτό δεν αποτελεί επένδυση με χρήματα της COSCO αλλά πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Αττικής (ΕΣΠΑ). Το ποσό αυτού του έργου υπολογίζεται στα 137.000.000, χωρίς τον ΦΠΑ!

4)     Ξενοδοχείο

Επίσης η COSCO έχει προγραμματίσει την κατασκευή στον χώρο της πύλης Ε2 ενός πολυτελούς ξενοδοχείου 6 αστέρων καθώς και εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι με πολυκαταστήματα, ρεστοράν κ.λπ. Η COSCO επιδιώκει με τα εμπορικό κέντρο και το ξενοδοχείο να «πιάσει» εκείνους του επιβάτες της κρουαζιέρας που έρχονται αεροπορικώς στην χώρα μας με σκοπό να επιβιβαστούν σε κάποιο κρουαζιερόπλοιο που φθάνει στον Πειραιά αλλά και εκείνη την κατηγορία των επιβατών οι οποίοι δεν παίρνουν μέρος στις εκδρομές ιστορικού, αρχαιολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος στην Αθήνα, Ακρόπολη κ.λπ. Αυτοί οι επιβάτες είναι η πλειοψηφία των κρουαζιερόπλοιων. Πέρα από την δραματική επιδείνωση και το συγκοινωνιακό χάος που θα προκληθεί, την περιβαλλοντική – ατμοσφαιρική επιβάρυνση και την ηχορύπανση, η εξέλιξη αυτή μαζι με την κατασκευή εμπορικού κέντρου δρομολογεί τις συνθήκες για τον αφανισμό των μικρομεσαίων καταστημάτων και επιχειρήσεων στον Πειραιά.
Το ΚΑΣ απλώς γνωμοδότησε πως το ξενοδοχείο θα πρέπει να είναι χαμηλότερο από 4 ορόφους και πως ο όγκος του θα πρέπει να είναι μικρότερος.
Επίσης εγκρίθηκε η μετατροπή της ιστορικής  «παγόδας» στον Αγ. Νικόλαο,  μνημειο μεταμοντερνας τέχνης, σε ξενοδοχείο, που ξεκινά άμεσα.

5) Η Βυθοκόρηση του Λιμανιού
Όπως συμβαίνει με κάθε ανθρώπινη επέμβαση στη φύση, έτσι και οι εργασίες βυθοκόρησης μοιραία έχουν μεγαλες δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον που συνδέονται τόσο με την απομάκρυνση του υλικού από τον πυθμένα, όσο και με την απόθεσή του. Η υποβάθμιση της ποιότητας του νερού, η αύξηση της θολερότητας, η βιοσυσσώρευση ρύπων στους θαλάσσιους οργανισμούς, η δημιουργία ασφυκτικών συνθηκών για τη θαλάσσια ζωή με καταστροφη της τροφικής αλυσιδας.
Απ’ τα παραπάνω, ειναι προφανές ότι προκειται για ένα ακόμα εσωστρεφές μονοπωλιακό επενδυτικό σχέδιο με μονο αναπτυξιακό στόχο την αύξηση της κερδοφορίας της Cosco ερήμην και σε βάρος της πόλης, της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας της, της ποιότητας ζωής και φυσικά σε βάρος της υγείας των Πειραιωτών που θα πληγει ανεπανόρθωτα από την ατμοσφαιρική ρύπανση που θα προκαλέσουν τα φαραωνικά έργα της Cosco.
Το Λιμάνι σαν ειδική οικονομική ζώνη με τα τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα που θα δημιουργήσει η επαπειλούμενη μόλυνση και καταστροφή του Σαρωνικού και της τροφικής αλυσίδας απ’ την εφαρμογή του Master Plan, δεν αφορά μόνο στον Πειραιά, αλλά συνολικά στην Αττική  και θα πρέπει να γίνει κτήμα όλης της Αττικής και να αποτελέσει κορυφαίο ζήτημα των κινημάτων το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το μοντέλο ανάπτυξης της Cosco, όπου μεχρι σήμερα έχει εφαρμοστεί απο την Cosco παγκόσμια έχει μετατρέψει πόλεις και λιμάνια σε μια απέραντη ελεύθερη οικονομική ζώνη με υπονόμευση του χερσαίου και θαλάσσιου περιβάλλοντος επιβάλλοντας εργασιακό μεσαίωνα στις εκεί συνθήκες εργασίας. 
Να θυμίσω ότι στο Χονγκ-Κονγκ στην πλουσιότερη πόλη της Ασίας, εκεί που το «μοντέλο Cosco» μεσουρανεί, 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι τελούν υπό καθεστώς απόλυτης φτώχειας και εξαθλίωσης, στοιβάζονται σε ενοικιαζόμενα μεταλλικά κλουβιά διαστάσεων 1,7 μ. Χ 0,7 μ., εγκατεστημένα σε εγκαταλειμμένες πολυκατοικίες και σε ερειπωμένα κτίρια, συνθήκες στέγασης που ο ΟΗΕ έχει καταδικάσει ως «προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Αυτή είναι η «ζωή» τους.

Πώς πρέπει να αντιμετωπισθεί η επιθετικότητα της COSCO

Ουσιαστικό εμπόδιο, τροχοπέδη στα νεοαποικιακά σχέδια της COSCO μπορεί να βάλει η οργανωμένη, συντονισμένη με ταξική κατεύθυνση πάλη τόσο των εργαζομένων σε όλη την έκταση του λιμανιού αλλά και των κατοίκων και των φορέων της περιοχής που δρομολογείται η επέκταση της κρουαζιέρας αλλά και η συμμαχία κυρίως με μικρούς επαγγελματοβιοτέχνες και μικροεμπόρους οι οποίοι κινδυνεύουν με αφανισμό και συντριβή από τους σχεδιασμούς και το MASTER PLAN της COSCO.
Απεναντίας η αναζήτηση στηριγμάτων, συμμαχιών και συνεργασιών με τις δυνάμεις του αστικού συστήματος τόσο κεντρικά όσο και τοπικά συνιστά επιλογή η οποία οδηγεί τόσο στην ήττα αλλά και δημιουργεί περιθώρια κάποιοι κυβερνητικοί και άλλοι παράγοντες του Πειραϊκού κατεστημένου να βγουν αλώβητοι και άφθαρτοι και να απαλλαγούν από την εγκληματική ευθύνη τους τόσο για το ξεπούλημα του ΟΛΠ όσο και γενικότερα για την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική, αυτή των ιδιωτικοποιήσεων, των μνημονίων, της ανεργίας, της φτώχειας .
Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ και οι δυνάμεις του στην αυτοδιοίκηση χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για την επέκταση της κρουαζιέρας αλλά συμφωνούν απόλυτα με το στρατηγικό σχέδιο της COSCO σε όλη την έκταση του λιμανιού και θεωρούν ότι μόνο αυτή η επέκταση του προβλήτα στην Πειραϊκή είναι επιβλαβής για τους κατοίκους του Πειραιά!
Οι ίδιες αυτές δυνάμεις με περίσσιο φαρισαϊσμό και υποκρισία αποσιωπούν εντελώς την ευθύνη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και προσπαθούν να ενοχοποιήσουν τα κακά σχέδια της COSCO και με την τακτική αυτή αφήνουν στο απυρόβλητο την κυβέρνηση διευκολύνοντας αντικειμενικά την υλοποίηση του MASTER PLAN της COSCO.
Με αφορμή την προγραμματισμένη συνεδρίαση του ΚΑΣ οι δυνάμεις αυτές (Δήμαρχος - Αντιπεριφερειάρχης - Υποψήφιοι Δήμαρχοι ΣΥΡΙΖΑ - Ν.Δ και μαζί τους οι γνωστοί εργοδοτικοί φορείς της πόλης) κινητοποιήθηκαν αστραπιαία μην τυχόν και το ΚΑΣ πάρει κάποια απόφαση «εν θερμώ» και κηρύξει τον Πειραιά αρχαιολογική ζώνη.
Βέβαια, το ΚΑΣ τελικά κήρυξε ως αρχαιολογικό χώρο, την εντός τειχών αρχαία πόλη. Διευκρινίζουμε ότι το ΚΑΣ είναι γνωμοδοτικό και όχι αποφασιστικό όργανο και ως εκ τούτου δεν μπορεί να ματαιώσει αποφασισμένη από την εκτελεστική εξουσία επένδυση.

Η αντιπαράθεση, η σύγκρουση με την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και την συνολική ασκούμενη αντιλαϊκή, κυβερνητική πολιτική και ταυτόχρονα η συνεπής πάλη να μην περάσουν οι σχεδιασμοί της COSCO συνιστούν ένα ενιαίο και αδιαίρετο μέτωπο για την πάλη που πρέπει να οργανωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και πρέπει κυρίως να έχει απεύθυνση τους πολίτες του Πειραιά, τους εργαζόμενους και τους επαγγελματοβιοτέχνες, τους μικροεμπόρους στα καταστήματα, με σκοπό την συγκρότηση ενός μετώπου δυνάμεων που θα κινητοποιηθεί και θα αναπτύξει πολύμορφους αγώνες και από κοινού θα υπερασπισθούν τα εργασιακά δικαιώματα, την ελεύθερη και ανεμπόδιστη πρόσβαση των πολιτών σε όλη την έκταση του λιμανιού και θα αποτρέψουν να μετατραπεί ο Πειραιάς σε μια πόλη τέρας και ζούγκλα που θα υπηρετεί τα συμφέροντα της COSCO μια "ανάπτυξη" κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των επιχειρηματικών ομίλων....
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.