Ψηφοδέλτιο 2023

12 Μαρτίου 2019

Αν δεν πληρώνετε πάρκινγκ στη Δουκίσσης Πλακεντίας, μπορεί να μας βγάλουν από το ευρώ! Νέα κινητοποίηση την Πέμπτη 14/3 στις 5 μμ


Νέα συγκέντρωση στην είσοδο του πάρκινγκ του Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας την Πέμπτη 14 Μαρτίου στις 5 μμ.


Όχι, δεν πρόκειται για αποκύημα της φαντασίας μας, πρόκειται για το «επιχείρημα» που προέβαλλε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γ. Δημαράς στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του την περασμένη Τετάρτη 7/3 για το θέμα του επί πληρωμή πάρκινγκ στη Δουκίσσης Πλακεντίας και σε άλλους σταθμούς του Μετρό! Ο υφυπουργός της κυβέρνησης που δήθεν «μας έβγαλε από τα μνημόνια», μόνος του παραδέχεται ότι δεν έχει δικαιοδοσία να εξασφαλίσει καν τη δυνατότητα δωρεάν χώρων στάθμευσης στους χρήστες του Μετρό, ούτε καν καλύτερη δημοτική συγκοινωνία, και είπε επί λέξει ότι όλες οι συνέπειες, τόσο στην τσέπη των πολιτών όσο και στο περιβάλλον, θα εξεταστούν «στο πλαίσιο του δημοσιονομικού χρέους και των υποχρεώσεων στους δανειστές», με προτεραιότητα «στις σχέσεις μας με την ΕΕ και της γεωστρατηγικής πολιτικής της χώρας μας» και «σε συνάρτηση με τη συνολική μας πολιτική και την τήρηση των υποχρεώσεων της χώρας»!

·        Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και του κέρδους δεν ορρωδεί προ ουδενός: 
  •       Μπορεί να χαρατσώνει τους πολίτες, με μηνιαία επιβάρυνση ίση με το 1/3 του βασικού μισθού (!) μόνο και μόνο για τη χρήση του Μετρό, και να παραδέχεται ευθαρσώς (όπως έκανε στην ίδια συνάντηση ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό) πως γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτό επιβαρύνει τα πιο φτωχά στρώματα.
  •       Μπορεί να επικαλείται συνεχώς την κλιματική αλλαγή, όταν θέλει να δικαιολογήσει τις φωτιές στο Μάτι και τις πλημμύρες στη Μάνδρα, αλλά ταυτόχρονα να μετατρέπει μια ολόκληρη περιοχή στην Αγία Παρασκευή, σε κόλαση από αυτοκίνητα που ψάχνουν για θέση στάθμευσης και να παραδέχεται ευθαρσώς (όπως έκανε και πάλι ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό) ότι γνωρίζει πως το μέτρο θα αποτρέψει επιβάτες από το να παίρνουν το Μετρό!
  •        Σε καμιά περίπτωση όμως «δεν μπορεί» να ακυρώσει την ιδιωτικοποίηση των πάρκινγκ του μετρό στην Αττική ή να προσφέρει καλύτερη και φθηνότερη συγκοινωνία, γιατί αυτό δε συνάδει με τα Μνημόνια.

Εκτός αν αναγκαστεί από τις κινητοποιήσεις όλων μας. Η Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική στηρίζει όλες τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και των τοπικών φορέων. 

Καλούμε στη νέα συγκέντρωση στην είσοδο του πάρκινγκ του Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας την Πέμπτη 14 Μαρτίου στις 5 μμ.


ΜΟΝΟ ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ:

-Δημόσιες δωρεάν συγκοινωνίες, αξιόπιστες και προσιτές σε όλους, ενίσχυση της διαδημοτικής συγκοινωνίας, ώστε να μη χρειάζεται η χρήση ΙΧ. Οι μεταφορές και η προστασία του περιβάλλοντος είναι κοινωνικά αγαθά και δικαίωμα όλων μας.
-Ανοιχτά και δωρεάν πάρκιγκ σε όλους τους σταθμούς του Μετρό, ειδικά σε αυτούς που εξυπηρετούν ευρύτερες περιοχές, όπως οι σταθμοί στο Χαλάνδρι, τη Δουκίσσης Πλακεντίας, το Ελληνικό, η Ανθούπολη.

-----------------------------

Ακολουθεί αναλυτική ενημέρωση για όσα έγιναν την Τετάρτη 7/3/2019 στη συνάντηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος

Μετά τις κινητοποιήσεις των κατοίκων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του πάρκινγκ του Μετρό στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7/3 συνάντηση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος κ. Δημαρά με την πρόεδρο του συλλόγου κατοίκων Κοντόπευκου, τους δημάρχους Χαλανδρίου και Αγ. Παρασκευής και τον επικεφαλής της Αντικαπιταλιστικής Ανατροπής στην Αττική Κώστα Τουλγαρίδη, ο οποίος απαίτησε τη συμμετοχή του σε συνεννόηση με το Φυσάει κόντρα στην Αγ. Παρασκευή και την Ανατροπή – Αντικαπιταλιστική Κίνηση στα Βριλήσσια. Στη συνάντηση παραβρέθηκε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Παπαδόπουλος ο οποίος ενημέρωσε ότι πρόκειται για παρκινγκ 500 θέσεων, η δημοπράτηση του έχει γίνει πριν από 1,5 χρόνο και η εμπορική του λειτουργία γίνεται για να καλύψει η Αττικό Μετρό τα δάνεια για το έργο, καθώς θα εισπράττει 28000 ευρώ το μήνα (σύνολο 300.000 ευρώ το χρόνο).
Από τη μεριά των δημάρχων παρουσιάστηκε το αίτημα να παραμείνει το παρκινγκ σε ελεύθερη λειτουργία όπως μέχρι πριν την 1 Μαρτίου και επικαλέστηκαν τόσο την επιπλέον οικονομική επιβάρυνση των πολιτών που χρησιμοποιούν το Μετρό όσο και την περιβαλλοντική και οικιστική επιβάρυνση που επιφέρει στις περιοχές και τη ζωή των κατοίκων γύρω από το σταθμό του μετρό και πρότειναν 6μηνη αναστολή για να γίνει σοβαρή συζήτηση. Επίσης έθεσαν την αντίθεσή τους στο σχέδιο της ανέγερσης του κτιρίου της Αττικό Μετρό (6000 τμ) στη Δουκίσσης Πλακεντίας, καθώς θα πολλαπλασιάσει τα προβλήματα και δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να συναινέσουν σε αυτό.
Η πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Κοντόπευκου και κάτοικος της περιοχής παρουσίασε αναλυτικά την χαοτική κατάσταση που διαμορφώνεται στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το σταθμό του Μετρό, την επιβάρυνση με καυσαέρια των αυτοκινήτων που γυρίζουν σε αναζήτηση θέσης στάθμευσης, την αδυναμία ακόμα και να βγουν από τα σπίτια τους ορισμένες φορές και επέμεινε με στοιχεία στην χειροτέρευση της συνολικής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης της περιοχής, που επιτείνεται και με την Αττική οδό, και κατήγγειλε ότι καμία περιβαλλοντική αποκατάσταση από τα έργα δεν έχει γίνει στην περιοχή.
Ο Κώστας Τουλγαρίδης παρουσίασε τη θέση της Αντικαπιταλιστικής Ανατροπής στην Αττική ενάντια στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης όλων των πτυχών της ζωής και τη λογική του κέρδους σε βάρος των εργαζόμενων και όλων των πολιτών. Επέμεινε πως η επιβάρυνση χτυπάει περισσότερο τα χαμηλότερα στρώματα, που κυρίως έχουν ανάγκη τη δημόσια φτηνή συγκοινωνία. Κατήγγειλε ότι το με το επί πληρωμή  παρκινγκ ανεβαίνει υπέρογκα το κόστος μετακίνησης – συγκοινωνίας (πρόκειται για έμμεση αύξηση του ήδη ακριβού εισιτηρίου) έως τα 170 ευρώ το μήνα για κάποιον που πάει στη δουλειά του καθημερινά δηλαδή περί το 1/3 του κατώτερου μισθού. Κάνει τη ζωή των κατοίκων της περιοχής αβίωτη, αλλά επίσης επιβαρύνει συνολικά το κέντρο της Αθήνας αφού αποτρέπει τους εργαζόμενους από τη χρήση του Μετρό και οδηγεί στη χρήση του αυτοκίνητου. Κατήγγειλε την πολιτική που χαρατσώνει τους πολίτες και καταστρέφει το περιβάλλον στο όνομα του κέρδους, τόσο της Αττικό Μετρό όσο και της αναδόχου εταιρείας. Τόνισε ότι αυτό που πραγματικά χρειάζεται είναι η ενθάρρυνση της χρήσης των ΜΜΜ ενίσχυση με καλή, συχνή και φτηνή συγκοινωνία όλων των περιοχών τέτοια που θα συνδέει μεταξύ τους (διαδημοτικά) τους γύρω δήμους αλλά και όλες τις περιοχές των Μεσογείων, ώστε να καλύπτει τις λαϊκές ανάγκες για μετακίνηση και να αποτρέπει την χρήση του αυτοκινήτου ακόμα και μέχρι της Δουκίσσης Πλακεντίας η οποία σήμερα είτε ΔΕΝ υπάρχει είτε είναι άθλια. Κατέληξε ότι δεν θα αποδεχτούμε τετελεσμένα.
Απαράδεκτη και προκλητική ήταν η στάση του Υφυπουργού κ. Δημαρά, ο οποίος ενώ από τη μια έλεγε ότι και ο ίδιος συμφωνεί ότι η συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό και παραδέχτηκε ότι το οικονομικό όφελος της Αττικό Μετρό από τη σύμβαση είναι μικρό, συμπλήρωσε ότι θα εξετάσουν όλα τα δεδομένα -και τα περιβαλλοντικά και τις συνέπειες στους πολίτες- στο πλαίσιο του «δημοσιονομικού χρέους και των υποχρεώσεων στους δανειστές», με προτεραιότητα «στις σχέσεις μας με την ΕΕ και της γεωστρατηγικής πολιτικής της χώρας μας» και «σε συνάρτηση με τη συνολική μας πολιτική και την τήρηση των υποχρεώσεων της χώρας»! Με τον τρόπο αυτό επιβεβαίωσε με τον πιο ωμό τρόπο ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είναι αποφασισμένη να προτάξει με κάθε τρόπο την υλοποίηση των επιχειρηματικών κερδών σε βάρος της ζωής μας και να υλοποιήσει απαρέγκλιτα την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, χαρατσώνοντας τους εργαζόμενους και καταστρέφοντας το περιβάλλον, στο όνομα του «να μείνουμε στο ευρώ»! Ότι ακόμα και την ελεύθερη λειτουργία ενός παρκινγκ την αντιμετωπίζει ως… κίνδυνο στα θεμέλια της σχέσης τους με τη ΕΕ και της υπόκλισής τους στους δανειστές!
Με αυτή τη στάση ο υφυπουργός «έστρωσε το χαλί» στον πρόεδρο της Αττικό Μετρό να επιμείνει προκλητικά ότι το έργο τηρεί όλους τους περιβαλλοντικούς όρους επικαλούμενους τις περιβαλλοντικές μελέτες – την ώρα που η «περιβαλλοντική αποκατάσταση του έργου» είναι κάποιοι θάμνοι που φυτεύτηκαν και ξεραίνονται από την εγκατάλειψη. Να επικαλεστεί προκλητικά ότι το έργο θα αποσυμφορήσει αργότερα την περιοχή, παραδεχόμενος απροκάλυπτα ότι το μέτρο είναι αποτρεπτικό ιδιαίτερα για τους χαμηλόμισθους και λειτουργεί αποτρεπτικά στη χρήση του Μετρό – «θα πηγαίνουν όσοι μπορούν» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε! Να αποσαφηνίσει ότι δεν υπάρχει περίπτωση ούτε περαιτέρω ελάφρυνσης της τιμολογιακής πολιτικής. Στο που έδειξε λίγο υποχωρητικότητα ήταν το κτίριο των 6.000 τμ της Αττικό Μετρό, απλώς γιατί αυτό δεν είναι στα άμεσα σχέδια τους.
Στο αίτημα να προχωρήσει σε αναστολή της πληρωμής του πάρκινγκ μέχρι να εξετάσει η κυβέρνηση το θέμα και στο αν θα δώσει συγκεκριμένο δεσμευτικό χρόνο στον οποίο θα απαντήσει στα αιτήματα των κατοίκων, ο υφυπουργός απάντησε γενικόλογα, χωρίς καμιά συγκεκριμένη δέσμευση. Ο Κώστας Τουλγαρίδης ξεκαθάρισε από τη μεριά του ότι αυτό είναι μια παρελκυστική τακτική που θέλει να δημιουργήσει τετελεσμένα στη λειτουργία του πάρκινγκ.
Η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια των εργαζόμενων και των κατοίκων ώστε με τις κινητοποιήσεις τους να αποτρέψουν την κερδοφορία των εταιρειών με την αφαίμαξη των πολιτών και την περιβαλλοντική καταστροφή. Καλούμε τους φορείς να συνεχίσουν τον αγώνα και θα συμβάλλουμε με όλες τις δυνάμεις!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.