Ψηφοδέλτιο 2023

14 Σεπτεμβρίου 2017

Έγκλημα με φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς, η ανυπολόγιστη ρύπανση των ακτών του Αργοσαρωνικού!

Το ναυάγιο του Δεξαμενόπλοιου “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη, στις 10/9/17, στην περιοχή της νήσου Αταλάντης στη Σαλαμίνα, εξελίχθηκε σε οικολογική καταστροφή απροσδιόριστων διαστάσεων για τον κόλπο του Αργοσαρωνικού και συνολικά για το παράκτιο μέτωπο της Αττικής
Δραματικές είναι οι συνέπειες της ρύπανσης με ανυπολόγιστες ζημίες μακροπρόθεσμα και στη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα αλλά και τη ζωή που τρέφεται από αυτήν, όπου πιθανόν θα  απορροφήσουν μεγάλες ποσότητες τοξικών ουσιών.
Παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις των κυβερνητικών εκπροσώπων την επόμενη μέρα, ότι δήθεν η κατάσταση είναι υπό έλεγχο, η ρύπανση των υδάτων επεκτάθηκε από τη Σαλαμίνα στη Φρεαττύδα και την Πειραϊκή, ενώ οι κηλίδες είναι πλέον εμφανείς στις παραλίες της Αττικής, από τον Άγιο Κοσμά και το Ελληνικό έως και τη Γλυφάδα.

Για την οδυνηρή αυτή εξέλιξη του ναυαγίου υπάρχουν όμως συγκεκριμένες ευθύνες και εγκληματικές παραλείψεις.
Το Δεξαμενόπλοιο “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” είναι ένα υπερήλικο πλοίο, 45 ετών, το οποίο τόσο το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας όσο και οι αρμόδιες αρχές το είχαν εφοδιάσει με πιστοποιητικά ασφάλειας και αξιοπλοΐας, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν συγκεκριμένες καταγγελίες πως ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο, έχοντας υποστεί σοβαρές φθορές στο χώρο του μηχανοστασίου.

Παράλληλα, το δεξαμενόπλοιο απέπλευσε φορτωμένο από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil, ενώ σε αυτό επεβαιναν μόνο  2  από τα 11 μέλη του πληρώματος!
Σε μια περιοχή, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, όπου υπάρχει πολύ αυξημένη κίνηση δεξαμενόπλοιων και υγραεριοφόρων πλοίων με επικίνδυνα φορτία, τα μέτρα πρόληψης και ασφάλειας αποδεικνύονται ανύπαρκτα.
Στο έδαφος μίας πολιτικής που  χαρίζει τα πάντα στους εφοπλιστές, τους τραπεζίτες, τους βιομήχανους και τους επενδυτές στο όνομα της «ανάπτυξης», η ναυτιλιακή εταιρία δεν διστάζει να προβεί με θράσος σε απειλές ενάντια σε όποιον αμφισβητήσει την καταλληλόλητα του πλοίου, πετώντας το μπαλάκι των ευθυνών στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης. 
Την ίδια στιγμή ο κρατικός μηχανισμός στο σύνολό του, αλλά και ειδικά η Περιφέρεια Αττικής, δεν ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις της έγκαιρης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης του συμβάντος.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ φέρει εκτός των άλλων βαρύτατες ευθύνες και για την ανεπάρκεια σχεδιασμού όσον αφορά στον έγκαιρο περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς τα μέτρα εξασφάλισης της στεγανοποίησης του πλοίου και απορρύπανσης ήταν ανεπαρκέστατα, ενώ τα μέσα και τα συνεργεία που διατέθηκαν ήταν αναντίστοιχα της βαρύτητας των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Οι αρμόδιες αρχές και η Περιφέρεια δεν πρέπει να έχουν συγκεκριμένα σχέδια αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων και ανάλογα εκπαιδευμένο προσωπικό; Δεν υπάρχει καμία πρόληψη και υποδομή από το δημόσιο, το κεντρικό και περιφερειακό κράτος ενώ οι διαδικασίες απορρύπανσης αφήνονται σε ιδιωτικές εταιρίες αμφιβόλου αποτελεσματικότητας και ποιότητας.
Δεν έχουν πάρει κανένα μέτρο για τον έλεγχο της αξιοπλοΐας των πλοίων από δημόσιους φορείς, (το πλοίο είχε μονό κύτος κάτι που το καθιστά εντελώς επικίνδυνο), δεν έχουν συγκροτήσει καμία δημόσια υπηρεσία αντιμετώπισης των θαλάσσιων ρυπάνσεων, των έκτακτων περιστατικών, των πετρελαιοκηλίδων κ.ά.
Το εν λόγω περιστατικό έρχεται με τραγικό τρόπο να συμπυκνώσει την ουσία μιας συνολικά εγκληματικής πολιτικής για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, που στο όνομα των επενδύσεων αφήνει το κεφάλαιο να ασυδοτεί χωρίς ελέγχους, άδειες, τήρηση κανονισμών και περιβαλλοντικών όρων. Ο ελληνικός εφοπλισμός, το "καμάρι της οικονομίας μας" έχει γεμίσει ένα σωρό άλλες χώρες με πετρελαιοκηλίδες.
Η ειρωνεία είναι παραπάνω από προφανής! Από τη μια πανηγυρίζουν στο όνομα της περιβόητης ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας, οραματιζόμενοι την ανάδειξη της Αττικής σε διεθνή κόμβο μεταφορών-εμπορίου-ενέργειας και τουρισμού, από την άλλη αφήνουν το θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον έκθετο σε τέτοιας έκτασης οικολογική καταστροφή.
Παραδίνουν άνευ όρων το παραλιακό μέτωπο στα επιχειρηματικά συμφέροντα του Λάτση, σχεδιάζοντας καζίνο, ουρανοξύστες και πολυτελή ξενοδοχεία στο Ελληνικό, την ίδια στιγμή που  στα Λιπάσματα της Δραπετσώνας δίνουν άδειες εμπορίας στη ρυπογόνο βιομηχανία της OIL ONE S.A.
Αντί της απομάκρυνσης βαριών βιομηχανιών, διυλιστηρίων, εταιριών ανακύκλωσης που έχουν εγκατασταθεί και επιβαρύνουν επί δεκαετίες το περιβάλλον της περιοχής, του Σαρωνικού και του λεκανοπεδίου. Ειδικά η περιοχή Πέραμα-Σαλαμίνα κλπ υποφέρουν διαχρονικά από αυτού του τύπου τη "ανάπτυξη" και καλό είναι να το θυμόμαστε πάντα το διαχρονικό έγκλημα κι όχι όταν πια φτάσει η πετρελαιοκηλίδα στη Γλυφάδα.
Τώρα έρχονται να προσθέσουν και άλλες μονάδες βιομηχανικών εκμεταλλεύσεων διευκολύνοντας την ασύδοτη επέλαση του κεφαλαίου και των κερδών, μετατρέποντας σε κουρέλια την όποια υφιστάμενη  περιβαλλοντολογική και πολεοδομική νομοθεσία.
Η Περιφέρεια Αττικής έχει μετατραπεί σε υπηρεσία fast-track έγκρισης τέτοιων Μελετών Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ),  όπως έχουμε κατά επανάληψη καταγγείλει.
Αυτή είναι η αιματηρή ανάπτυξή τους! Με μόνο γνώμονα τα άμεσα οικονομικά συμφέροντα της καπιταλιστικής ανάπτυξης και κερδοφορίας σχεδιάζουν πολιτικές με εγκληματικές συνέπειες στο περιβάλλον.
Το περιβαλλοντικό, και όχι μόνο, έγκλημα που συντελείται αυτή τη στιγμή στον Αργοσαρωνικό υπογραμμίζει για ακόμη μία φορά πως ο ανυποχώρητος αγώνας ενάντια στη δολοφονική πολιτική κεφαλαίου, Ε.Ε., Ε.Κ.Τ., Δ.Ν.Τ., κυβερνήσεων είναι μονόδρομος.
Απαιτούμε:
·        Άμεσα μέτρα για την πλήρη απορρύπανση και αποκατάσταση της θάλασσας και των ακτών και σε δεύτερο χρόνο ουσιαστικά μέτρα αποκατάστασης του φυσικού πλούτου.
·        Άμεση απόδοση των ευθυνών και τιμωρία των υπεύθυνων. Να πληρώσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο για όλες τις ζημιές που έχουν προκληθεί και θα προκληθούν στη συνέχεια!
·        Αύξηση των μέτρων ασφαλείας, έλεγχοι και κονδύλια, για την προστασία του περιβάλλοντος. Άμεση συγκρότηση δημόσιας υπηρεσίας  απορρύπανσης για την αντιμετώπιση των θαλάσσιων ρυπάνσεων, των έκτακτων περιστατικών, των πετρελαιοκηλίδων.
·         Μέτρα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παραλιών.
·        Πρόληψη και ασφάλεια από κάθε είδους ρυπογόνες και επικίνδυνες δραστηριότητες με την άμεση κατάργηση όλων των μνημονιακών και  καταστροφικών νομών για το περιβάλλον.


Αθήνα, 14/9/2017

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.