Ψηφοδέλτιο 2023

26 Μαρτίου 2011

Για το νέο σχολείο και τις Συγχωνεύσεις

Η …Φράου Άννα, αξιοποιώντας τη δυσαρέσκεια της κοινωνίας αλλά και των εκπαιδευτικών για το σημερινό σχολείο το οποίο έχει καταρρεύσει με ευθύνη ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, ανακοίνωσε με διάταγμα την κυβερνητική απόφαση για ένα σχολείο-«ανταγωνιστική γαλέρα» για μαθητές και εκπαιδευτικούς, την ολοκληρωτική υποταγή του στην αγορά με ευελιξία. Η κεντρική ιδέα που διαπερνά το νέο μοντέλο τους είναι η εκπαίδευση ως εμπορεύσιμο προϊόν, ως εμπορική πράξη. Η αγορά πλέον είναι αυτή που θα καθορίζει τους μαθησιακούς στόχους, το μοντέλο του μαθητή-προϊόντος, το ποια «γνώση» έχει αξία, ποιοι θα την παρέχουν και πόσο θα κοστίζει.




Η εκπαίδευση, όπως και η εργασία, από δικαίωμα γίνεται δυνατότητα. Με βάση αυτό τον ομολογημένο πια στόχο, πρέπει να «αποκρυπτογραφήσουμε» τις εξαγγελίες για το «Νέο Σχολείο» τους, το σχολείο της περιόδου της κρίσης και του μόνιμου πια, «προγράμματος σταθερότητας». Έτσι θα καταλάβουμε γιατί:
• Εκχωρούν όλο και μεγαλύτερο μέρος της εκπαίδευσης σε ιδιώτες.
• Ξεφορτώνονται συνεχώς «βαρίδια» κοινωνικών παροχών και στην εκπαίδευση. Συμπιέζουν το κόστος με την ελαχιστοποίηση των διορισμών, με τις περικοπές των μισθών, με την υποχρηματοδότηση και την ενοποίηση των σχολικών επιτροπών, με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, με το κλείσιμο και τη συγχώνευση σχολείων, με την ουσιαστική κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας και στήριξης κ.α. Ακούγονται σκέψεις και για το διδακτικό ωράριο.
• Ενισχύουν το ρόλο του διευθυντή-manager ο οποίος πλέον, σε απόσταση από τους εκπαιδευτικούς, θα υλοποιεί απόλυτα τη κυβερνητική πολιτική της νέας εποχής. Υποβαθμίζουν το ρόλο του Συλλόγου των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου σε εντελώς διεκπεραιωτικά θέματα.
• Απαξιώνουν την αξία των πτυχίων και εισάγουν το θεσμό των «πιστωτικών μονάδων» το οποίο προβλέπει το «Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων» με βάση τον οποίο ο καθένας ατομικά θα κυνηγά εφ’ όρου ζωής, διάφορες δαπανηρές πιστοποιήσεις, μήπως και βρει ένα κομμάτι ψωμί σαν απασχολήσιμος με ατομικές πια συμβάσεις εργασίας.

Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος, μέσα στη συλλογική μάχη για την απόκρουση των οικονομικών μέτρων ή ακόμα και την ατομική προσπάθεια του καθενός για επιβίωση, να υποβαθμιστεί η σοβαρότητα των επιχειρούμενων δομικών αλλαγών στην εκπαίδευση από την Κυβέρνηση του Μνημονίου, με τη βοήθεια βέβαια γνωστών αντιδραστικών κύκλων και τη συσκότιση-διαστρέβλωση που επιβάλουν τα ΜΜ«Ε». .
Γι’ αυτό η Α.Α. στην περιφέρεια Αττικής, καλεί τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς αλλά και κάθε εργαζόμενο σε μετωπικούς γενικευμένους αγώνες με σαφή στόχο την απόκρουση της συνολικής επίθεσης της Κυβέρνησης-Ε.Ε.-ΔΝΤ, αλλά και τη συνολική ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση και στα γενικότερα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας του τόπου μας.
Όσο προφανείς είναι οι προθέσεις του συνασπισμού εξουσίας, άλλο τόσο προφανείς είναι και οι ευθύνες καθώς και τα καθήκοντα, ατομικά και συλλογικά, ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στις περιστάσεις, συναισθανόμενοι το διπλό τους ρόλο του εργαζόμενου αλλά και του δάσκαλου, όπως το έκαναν και στο παρελθόν.

Πρέπει αποφασιστικά να αγωνιστούμε:
Για την υποταγή της εκπαίδευσης και της επιστήμης στις λαϊκές ανάγκες και όχι στην αγορά! Για ελεύθερη πρόσβαση όλης της νεολαίας στην εκπαίδευση! Για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία! Για ενιαίο δημόσιο υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο και Δημόσιο Πανεπιστήμιο, με ισχυρά γνωστικά αντικείμενα και πτυχία που να κατοχυρώνουν την εργασία. Για έκτακτα μέτρα ενάντια στον αναλφαβητισμό! Για κοινωνικά μέτρα στους φτωχούς και ανέργους ώστε τα παιδιά τους να μπορούν να σπουδάζουν!

Εμείς από τη μεριά μας θα κάνουμε ό, τι είναι δυνατό για να εμποδίσουμε τα όργανα της λεγόμενης τοπικής αυτοδιοίκησης, δημοτικά και περιφερειακά, να συμβάλουν στην υλοποίηση της καταστροφικής αυτής πολιτικής. Επειδή όμως πιστεύουμε ότι αποτελεσματικός κυματοθραύστης μπορεί να γίνει μόνο ένα μαζικό λαϊκό κίνημα ανατροπής, κύριος στόχος μας θα είναι η αγωνιστική ενότητα όλων όσοι θέλουν να αντισταθούν στην πράξη και να οδηγήσουν τον αγώνα μέχρι τέλους. 

Αθήνα 22/03/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.